    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gumtree i faktura.
    Date: Tue, 28 Oct 2014 08:45:20 +0100

    W dniu 2014-10-27 20:40, Maciek pisze:
    > Prawdopodobnie Twoim problemem jest to, że jesteś "produktem" naszego
    > systemu fiskalnego. Tobie po prostu nie mieści się w głowie, że dokument
    > księgowy może być wyprodukowany ot tak, na kolanie, bez zaawansowanego
    > systemu z nieulotną pamięcią, koniecznie plombowaną przez urzędnika. Ba!
    > W głowie Ci się nie mieści, że ten dokument może być bez pieczątki,
    > podpisu, odcisku palca itd itp. W wolniejszym świecie (nie napiszę
    > "wolnym", bo takiego chyba nie ma) ludzie nie zaprzątają sobie głowy
    > tego typu detalami :-) Wszystko jest przecież potwierdzone płatnościami
> [...]

    A możesz napisać coś na temat?

    Podpisów nie ma już od ładnych kilku lat, podobnie pieczątek na fakturach.
    Nazwa "Faktura" czy Faktura VAT" też już nie obowiązuje.
    Jest już wreszcie rozróżnienie na "dokument elektroniczny" i "dokument
    wysłany drogą elektroniczną", nie potrzeba drukować faktur. I nie
    potrzeba systemu typu EDI-ECOD, aby otrzymać fakturę elektroniczną,
    wystarczy faktura w PDF-ie.
    Dalej: oznaczenie faktury "oryginał/kopia" w roku 2013 fakultatywne, w
    2014 nie znajduje odzwierciedlenia w ustawodawstwie, a nawet nie powinno
    go być (bo oba egzemplarze mają być identyczne).
    Są faktury uproszczone (tylko NIP, bez VAT-u w pozycjach).

    Maćku, akurat tak się składa, że to ja tłukę księgowym do głowy, że
    papier niepotrzebny ;)

    Pytanie nadal otwarte:
    Czy wydruk z Gumtree można wrzucić do systemu?
    Czy tylko w kolumnę 13 KPiR, czy też można na jego podstawie wystawić
    fakturę wewnętrzną?

    Jakimi ewentualnie przepisami się podeprzeć przy kolejnej rozmowie z
    Gumtree?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam