    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gumtree i faktura.
    Date: Wed, 29 Oct 2014 00:40:18 +0100

    > (...)
    > Taki z chęcią podpisany (przez "niefirmowego allegrowego sprzedawcę")
    > kwit zatytułowany "umowa" bądź jakkolwiek inaczej rachunkiem
    > MOŻE być (jak zawiera wszystkie dane potrzebne dla rachunku),
    > natomiast wydruk "formatki firmy X" rachunkiem NIE JEST.
    >
    > Apeluję więc o nieużywanie PRYRÓWNANIA tych "dokumentów"
    > w roli argumentu w dyskusji, bo to przyrównanie jest
    > nieadekwatne!

    Dzięki.

    I to próbowałem wytłumaczyć Maćkowi, któremu (wg mnie) zdarzyło się
    pomylić pojęcia.

    Cały czas pytam, czy "coś" wydrukowane ze strony firmy, mające nawet
    dane, jakie zacytowałem w pierwszym poście, może być w świetle polskich
    przepisów dokumentem zakupu usługi - skoro nigdzie (u usługodawcy) nie
    jest zapisane "na stałe" - na co wskazuje możliwość dowolnie głupiej
    edycji formatki i jej wydruku jako "rachunku".

    Albo odwracając temat:
    gdzie znajdę jakieś kompendium na temat wymaganej zawartości dokumentu
    dokumentującego wewnątrzwspólnotowe nabycie usług? (przepraszam za masło
    maślane).
    Piszę "dokumentu", gdyż formalnie nazwa "faktura" już nie obowiązuje.

    Czy coś takiego, jak nasz art. 19a ustawy o VAT obowiązuje Gumtree? Czy
    mam prawo żądać od nich fakturę wewnątrzunijną?
    Na jakiej podstawie?
    Czy mają obowiązek i na jakiej podstawie ją wystawić?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam