eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiHIT 2005 - Zapłać fundusz remontowy za lata następne › Re: HIT 2005 - Zapłać fundusz remontowy za lata następne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Mario <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: HIT 2005 - Zapłać fundusz remontowy za lata następne
    Date: Tue, 29 Nov 2005 16:30:59 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 102
    Message-ID: <dmhs7c$b42$1@news.onet.pl>
    References: <dmg7uq$2i7$1@news.onet.pl> <dmh7j0$9il$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat5.tkk.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1133278252 11394 194.24.244.12 (29 Nov 2005 15:30:52 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 29 Nov 2005 15:30:52 +0000 (UTC)
    X-Sender: HUvXq+6voHbLkfQs4a9l8yeI/0KcYB58
    In-Reply-To: <dmh7j0$9il$1@nemesis.news.tpi.pl>
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.6 (Windows/20050716)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:150551
    [ ukryj nagłówki ]

    Docent napisał(a):
    > Mario napisał(a):
    >
    >
    >
    >>Jak wiadomo mamy ostani rok ulgi remontowej.
    >>Ale można wpłacić na fundusz remontowy jakąś grubszą kwotę aby odzyskać
    >>19% z niej.
    >>Taka wrzutka na konto wspólnoty pozwoli nam płacić mniej za czynsz w
    >>roku następnym do czasu zbilansowania się nadpłaty z normalnymi
    >>comiesięcznymi wpłatami. Ja na przykład zamierzam opłacić fundusz na
    >>jakieś 5 lat do przodu. Kredyt w banku wychodzi drożej więc polecam.
    >
    >
    >
    > Chyba jednak nie ...
    >
    > Cytat:
    >
    > informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
    > Pierwszy Urząd Skarbowy w Częstochowie, sygn. PBII/z/415/19/04
    >
    > "(...) Z art. 22 ustawy o własności lokali wynika, że ustalenie wysokości
    > opłat na pokrycie kosztów zarządu (zawierających wpłaty na fundusz
    > remontowy) jest czynnością, która musi nastąpić w uchwale wspólnoty. Z tego
    > względu wydatki na fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej mogły być
    > odliczone od podatku w zeznaniu za 2003 rok tylko do wysokości kwoty
    > uchwalonej przez tę wspólnotę, nawet wtedy gdy podatnik dysponował dowodem
    > wpłaty opiewającym na wyższą kwotę."
    >
    >

    Nic takiego nie wynika co bredzi Częstochowska skarbówka.
    Mam opinie Izby Skarbowej w Szczecinie w ręku wiec jestem pewny - nie
    wprowadzałbym wszystkich w błąd.

    Według uopdof

    Art 27a.1
    Podatek dochodowy od osób, o których mowa w art. 3 ust. 1, obliczony
    zgodnie z art. 27, obniżony zgodnie z art. 27b o kwotę składki na
    powszechne ubezpieczenie zdrowotne, zmniejsza się na zasadach
    określonych w ust. 2-15, jeżeli w roku podatkowym podatnik:

    1) *poniósł* wydatki na własne potrzeby mieszkaniowe, przeznaczone na
    remont i modernizację - zajmowanego na podstawie tytułu prawnego -
    budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego oraz wpłaty na wyodrębniony
    fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej,
    utworzonych na podstawie odrębnych przepisów,

    chodzi tu o wyraz *poniósł* i to niezależnie czy zgodnie z uchałą
    wspólnoty czy tez nie, zresztą wpłata wyprzedzająca na 5 lat wprzód też
    jest zgodna z uchwałą wspólnoty która nastąpi.
    Takie orzecznictwo byłoby sprzeczne z zasadą na przykład kupowania
    materiałów budowlanych na zapas - nie wykorzystując ich do remontu w
    roku podatkowym.

    Dla pewności jeszcze zacytuje przywołany przepis ustwy o własności lokali.
    Tak przy okazji - od kiedy to ustawy niepodatkowe decydują o podatkach i
    ulgach?

    Art. 22. 1. Czynności zwykłego zarządu podejmuje zarząd samodzielnie.
    2. Do podjęcia przez zarząd czynności przekraczającej zakres zwykłego
    zarządu potrzebna jest uchwała właścicieli lokali wyrażająca zgodę na
    dokonanie tej czynności oraz udzielająca zarządowi pełnomocnictwa do
    zawierania umów stanowiących czynności przekraczające zakres zwykłego
    zarządu w formie prawem przewidzianej.
    3. Czynnościami przekraczającymi zakres zwykłego zarządu są w szczególności:
    1) ustalenie wynagrodzenia zarządu lub zarządcy nieruchomości wspólnej,
    2) przyjęcie rocznego planu gospodarczego,
    3) ustalenie wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu,
    4) zmiana przeznaczenia części nieruchomości wspólnej,
    5) udzielenie zgody na nadbudowę lub przebudowę nieruchomości
    wspólnej, na ustanowienie odrębnej własności lokalu powstałego w
    następstwie nadbudowy lub przebudowy i rozporządzenie tym lokalem oraz
    na zmianę wysokości udziałów w następstwie powstania odrębnej własności
    lokalu nadbudowanego lub przebudowanego,
    5a) udzielenie zgody na zmianę wysokości udziałów we współwłasności
    nieruchomości wspólnej,
    6) dokonanie podziału nieruchomości wspólnej,
    6a) nabycie nieruchomości,
    7) wytoczenie powództwa, o którym mowa w art. 16,
    8) ustalenie, w wypadkach nieuregulowanych przepisami, części
    kosztów związanych z eksploatacją urządzeń lub części budynku służących
    zarówno do użytku poszczególnych właścicieli lokali, jak i do wspólnego
    użytku właścicieli co najmniej dwóch lokali, które zaliczane będą do
    kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
    9) udzielenie zgody na podział nieruchomości gruntowej zabudowanej
    więcej niż jednym budynkiem mieszkalnym i związane z tym zmiany udziałów
    w nieruchomości wspólnej oraz ustalenie wysokości udziałów w nowo
    powstałych, odrębnych nieruchomościach wspólnych,
    10) określenie zakresu i sposobu prowadzenia przez zarząd lub zarządcę,
    któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w
    art. 18 ust. 1, ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością
    wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także
    rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej.
    4. Połączenie dwóch lokali stanowiących odrębne nieruchomości w jedną
    nieruchomość lub podział lokalu wymaga zgody właścicieli wyrażonej w
    uchwale. W razie odmowy zainteresowany właściciel może żądać
    rozstrzygnięcia przez sąd.

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1