    From: "Tomasz" <k...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: HIT 2005 - Zapłać fundusz remontowy za lata następne
    Date: Wed, 30 Nov 2005 14:28:30 +0100

    > Art 27a.1
    > Podatek dochodowy od osób, o których mowa w art. 3 ust. 1, obliczony
    > zgodnie z art. 27, obniżony zgodnie z art. 27b o kwotę składki na
    > powszechne ubezpieczenie zdrowotne, zmniejsza się na zasadach
    > określonych w ust. 2-15, jeżeli w roku podatkowym podatnik:
    >
    > 1) *poniósł* wydatki na własne potrzeby mieszkaniowe, przeznaczone na
    > remont i modernizację - zajmowanego na podstawie tytułu prawnego -
    > budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego oraz wpłaty na wyodrębniony
    > fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej,
> [...]

    Czy nie chodzi tutaj o to że poniósł wydatki na wyodrębniony fundusz
    remontowy który to utworzony jest na podstawie odrębnych przepisów czyli na
    podstawie "Ustawy o własności lokali". Uchwała właścicieli lokali ustala
    wyskość opłat na pokrycie kosztów zarządu ( czyli wydatki na remont i
    bierzącą konserwacje). Ja rozumuje że wysokość tych opłat jest ustalona
    powiedzmy na 2005 rok i tyle można odliczyć. Chciałbym się mylić i jeżeli
    można by tak odliczyć tyle ile się faktycznie "poniesie" to chętnie
    skorzystam :)