  • 1. Data: 2004-04-09 12:42:50
    Temat: Homologacja do starego samochodu
    Od: az<a...@h...com>

    Czy stary samochód (np. Żuk 15-letni) spełniający wzór na ładowność i
    mający "cieżarowy" w dowodzie rejestracyjnym musi mieć jakieś
    świadectwo homologacji, żeby odliczać vat od paliwa? Czy w tamtych
    czasch były świadectwa homologacji?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-04-09 15:38:41
    Temat: Re: Homologacja do starego samochodu
    Od: "izullka" <izullka@(nospam)wp.pl>

    Użytkownik "az" <a...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > mający "cieżarowy" w dowodzie rejestracyjnym musi mieć jakieś
    > świadectwo homologacji, żeby odliczać vat od paliwa? Czy w tamtych

    Od 01.01.01 wprowadzono zakaz odliczenia VAT przy nabyciu isamochodow innych
    niz osobowe, które nie posiadaja homologacji propducenta lub importera
    wymaganej dla ttego rodzaju samochodow. W swietle wyjasniuen MF stwierdził,
    ze przepis ten ma zastosowanie do samochodow w szczegolnosci, które jako
    poajzy nowe, wyprodukowane w kraju lub sprowadzane z zagranicy sa
    samochodami osobowymi, a w wyniku zmiany w ich konsytkcji zmianiły swoj
    charakter, przeznaczenie - istnieje mozliwosc przewozu osob lub ładunku.
    Wymog posiadania homologacji nie dotyczy samochodow będących "bezsporenie
    samochodami ciężarowymi lub specjalistycznymi".

    Pozdrawiam,
    Zulka

  • 3. Data: 2004-04-09 15:43:56
    Od: az<a...@h...com>

    Dziękuje,

    ale czy nowa ustawa dalej honoruje bezsprzeczność (nie znalazłem
    tego w jej treści). I chciałbym tego starego Żuka nabyć teraz (jeszcze
    go nie mam) - czy to ma jakieś znaczenie?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-04-09 22:31:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Apr 2004, az wrote:

    >+ Dziękuje,
    >+
    >+ ale czy nowa ustawa dalej honoruje bezsprzeczność (nie znalazłem
    >+ tego w jej treści).

    AFAIR - dla porządku "bezsporność" i nie było to w ustawie
    a w rozporządzeniu. Nie mam pojęcia czy rozporządzenie
    owo traci moc - jeśli nie to zmiana treści ustawy będzie
    oczywiście bez znaczenia.

    pozdrowienia, Gotfryd