  • 1. Data: 2005-12-28 22:50:19
    Temat: Hotel w KUP
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy przy organizowaniu konferencji można zaliczać Hotel i Wyżywienie
    uczestników w KUP?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2006-01-01 13:40:23
    Temat: Re: Hotel w KUP
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa 28 grudzień 2005 23:50, gdy Tristan Alder napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > czy przy organizowaniu konferencji można zaliczać Hotel i Wyżywienie
    > uczestników w KUP?

    Hm... Nikt nie wie?

    Mam też drugie pytanie: Jak rozwiązać problem wpłat i faktur za nią przed
    konferencją, a KUP po konferencji? To dość ważne, bo przed konferencją
    pojawia się VAT i PIT na dość spore kwoty, który trzeba odprowadzić, a
    odzyska się go dopiero za rok, a nawet kilka lat jeżeli KUP można wciągnąć
    dopiero po konferencji.

  • 3. Data: 2006-01-01 15:58:46
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

> [...]
    > pojawia się VAT i PIT na dość spore kwoty, który trzeba odprowadzić, a
    > odzyska się go dopiero za rok, a nawet kilka lat jeżeli KUP można wciągnąć

    Od kiedy to zaliczki są przychodem? VAT jak najbardziej trzeba płacić,
    ale PIT?

    pzdr

    Tomek

    Kobieta na Nowy Rok! >>> http://link.interia.pl/f18ec

  • 4. Data: 2006-01-01 16:20:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela 01 styczeń 2006 16:58, gdy Tomasz Staszewski napisał(a)
    coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Od kiedy to zaliczki są przychodem? VAT jak najbardziej trzeba płacić,
    > ale PIT?

    Nie wiem, pytam. Nie miałem nigdy z tym do czynienia.
    Możesz coś więcej powiedzieć? Zakładamy, że Osobnik X wpłaca 1 lutego 200zł
    na Konferencję Osób X. Konferencja się odbywa 1 kwietnia. Ja dostaję
    faktury od hotelu (zakładam, że mogę je traktować jako KUP, bo nikt nie
    odpowiedział :( ) dopiero 1 kwietnia po konferencji.

    Jak to księguję i jak fakturuję Osobnika X w lutym?

  • 5. Data: 2006-01-01 16:22:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

> [...]

    odpowiedział :( ) dopiero 1 kwietnia po konferencji.

    Jak to księguję i jak fakturuję Osobnika X w lutym?

    Aha, czemu piszesz ,,zaliczka''? Gość płaci 100% a nie zaliczkę.

    No i VAT też nie jest miły, bo też kilka miesięcy da po kieszeni :(

  • 6. Data: 2006-01-01 17:33:10
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

> [...]
    >
    > Jak to księguję i jak fakturuję Osobnika X w lutym?
    >

    > Aha, czemu piszesz ,,zaliczka''? Gość płaci 100% a nie zaliczkę.

    Za co mu wystawiasz teraz fakturę? Za usługę nie możesz, bo jej nie
    wykonałeś... Rozporządzenie dot faktur z dnia 25.05.2005 (Dz. U. 95,
    poz. 798) ze szczególnym uwzględnieniem §14 polecam.

  • 7. Data: 2006-01-01 18:09:05
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela 01 styczeń 2006 18:33, gdy Tomasz Staszewski napisał(a)
    coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Za co mu wystawiasz teraz fakturę?

    No za bilet wstępu na konferencję.

  • 8. Data: 2006-01-01 18:44:53
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    w wiadomości <news:dp95rv$5jj$1@serwus.bnet.pl> wstukał:

    > A był to niedziela 01 styczeń 2006 18:33, gdy Tomasz Staszewski napisał(a)
    > coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.
    > No za bilet wstępu na konferencję.

    Ale namotaliście we dwójkę z Tomaszem ;)

    Nie Tobie zaliczki płacą, tylko Ty płacisz i masz faktury na nie, nie
    sprzedajesz usługi konferencji w kwietniu, tylko prawo uczestniczenia w
    niej, w postaci biletu w lutym (bez prawa zwrotu ze strony klienta jak
    mniemam). Jeśli tak, to jaki masz problem? Masz powiązanie kosztu z
    przychodem?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2006-01-01 19:03:54
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela 01 styczeń 2006 19:44, gdy 'Tom N' napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Nie Tobie zaliczki płacą, tylko Ty płacisz i masz faktury na nie,

    Nie, ja mam dopiero po konferencji, kilka miesięcy później.

    > nie
    > sprzedajesz usługi konferencji w kwietniu, tylko prawo uczestniczenia w
    > niej, w postaci biletu w lutym (bez prawa zwrotu ze strony klienta jak
    > mniemam).

    Dlaczego? Może być ze zwrotem, jaki problem wystawić korektę?

    > Jeśli tak, to jaki masz problem? Masz powiązanie kosztu z
    > przychodem?

    No mam, ale KUP (o ile hotel może być KUP, bo nikt nie odpowiedział) jest
    dopiero kilka miesięcy po.

  • 10. Data: 2006-01-01 19:32:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    w wiadomości <news:dp992o$r8m$1@serwus.bnet.pl> wstukał:

    > A był to niedziela 01 styczeń 2006 19:44, gdy 'Tom N' napisał(a) coś na
    > pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Nie, ja mam dopiero po konferencji, kilka miesięcy później.

    Co innego zeznawałeś na samym początku ;P

    > No mam, ale KUP (o ile hotel może być KUP, bo nikt nie odpowiedział) jest
    > dopiero kilka miesięcy po.

    A jest w przepisach, że nie może być KUP? A hotel nie może wystawić faktury
    "konferencja dla X osób"? A masz kasę "za bilety" w ręku?
    To dalej nie wiem w czym problem. Że później sprzedaży (gdy już fakturę od
    hotelu dostaniesz) nie będzie?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]