eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiI jak tu nie mowic zlodziejskie panstwo - podwojne opodatkowanie › Re: I jak tu nie mowic zlodziejskie panstwo - podwojne opodatkowanie
  • Data: 2012-05-21 12:37:59
    Temat: Re: I jak tu nie mowic zlodziejskie panstwo - podwojne opodatkowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 21 May 2012, kompek wrote:

    > http://www.rp.pl/artykul/793727,878799-Od-spadku-z-N
    iemiec-podwojny-podatek.html

    Nie wiem co jest przyczyna, ale w przypadku USA co najmniej był podobny
    problem. Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania nie brała pod uwagę
    faktu, że spadek w .pl i USA opodatkowany jest różnymi podatkami, zas
    "zalicza się" tylko podatki takie same.
    No i polski podatek od spadków nie "zalicza się" (nie wiem, czy
    "zaliczał", może cos zmienili) do podatku dochodowego w USA.

    > Zdaniem organów podatkowych podatek zapłacony poza granicami
    > Polski nie należy do długów i ciężarów spadku."

    Literalnie czytajac przepis tak własnie wychodzi - w dniu nabycia
    (czyli w dniu smierci spadkodawcy) żadnego podatku nie ma.
    Onże podatek pojawia się w dniu chęci wzięcia tego spadku.
    Adresatem tej pretensji powinien być Wysoki Sejm, nie skarbówka.
    Zaznaczam: *TEJ* pretensji, bo czy występuje faktycznie podwójne
    opodatkowanie dla spadków z Niemiec tego zwyczajnie nie wiem.

    pzdr, Gotfryd