eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiI jak tu nie mowic zlodziejskie panstwo - podwojne opodatkowanie › Re: I jak tu nie mowic zlodziejskie panstwo - podwojne opodatkowanie
  • Data: 2012-05-21 13:35:48
    Temat: Re: I jak tu nie mowic zlodziejskie panstwo - podwojne opodatkowanie
    Od: kompek <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Adresatem tej pretensji powinien być Wysoki Sejm, nie skarbówka.
    > Zaznaczam: *TEJ* pretensji, bo czy występuje faktycznie podwójne
    > opodatkowanie dla spadków z Niemiec tego zwyczajnie nie wiem.

    ok, ale tu nie chodzi o analize czy winny jest urzad x czy y, tylko o
    to, ze panstwo reprezentowane przez wiele organow ostatecznie zabiera
    obywatelowi niemal polowe

    ciekawy jest takze komentarz pod artykulem:

    "Takze mialem taka sytuacje tylko chodzilo o spadek w Polsce, a mieszkam
    na stale w Niemczech. W Polsce placilem podatek spadkowy i w Niemczech
    tylko to roznice miedzy polskim a niemieckim podatkiem. Takze poniewaz w
    Niemczech jest on bardziej korzystniejszy to nie musialem nic doplacac.
    Tak polskie prawo spatkowe jest bardzo niesprawiedliwe. Moja siostra,
    ktora mieszka w Polsce placila mniejszy podatek niz ja jako
    cudzoziemiec???? Dlaczego? To jest dyskryminacja. W niemieckim prawie
    podatkowym nie ma roznic czy jest sie cudzoziemcem czy obywatelem.
    Zreszta sa dosc wysokiem progi dla spadkobiecom w pierwszej linie."