  • 1. Data: 2003-02-10 12:09:31
    Temat: Idea Profit i podatek dochodowy
    Od: "kosmita" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie na ktore czlowiek w BOKu profit nie umial odpowiedziec:
    Jak jest z podatkiem dochodowym za gadzety Idea Profit (powiedzmy kupiony
    scyzoryk za punkty profit), jak liczyc wartosc tego suweniru, na jakiej
    zasadzie ja jako osoba fizyczna prowadzaca dzialalnosc ma to ksiegowac?? Czy
    w ten sam sposob ksiegoje sie zakupione dodatkowe minuty za punkty profit??
    Jaka jest zasada ksiegowania, bo przeciez nie wystawiam im na to faktury??
    Jako darowizna?? Czy moze na tej samej zasadzie jak wygrane w konkursach?
    Czy ktos juz sie spotkal z tym roblemem??
    Pozdrawiam Kosmit

    PS Wyslalem maila do ich biura obslugi, ale nie chce mi sie wiezyc ze szybko
    odpowiedza.....

  • 2. Data: 2003-02-10 12:37:23
    Temat: Re: Idea Profit i podatek dochodowy
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "kosmita" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie na ktore czlowiek w BOKu profit nie umial odpowiedziec:
    > Jak jest z podatkiem dochodowym za gadzety Idea Profit (powiedzmy kupiony

    A olać tego nie możesz? Nie ma faktury, nie ma zysku, nie ma podatku ???
    Nadgorliwość gorsza od faszyzmu:-)

  • 3. Data: 2003-02-10 12:49:26
    Temat: Odp: Idea Profit i podatek dochodowy
    Od: "kosmita" <k...@p...onet.pl>

    Nie bardzo bo to oni zastrzegaja sobie prawo do pobrania podatku, poza tym
    jak pobioro i przyjdzie mi na koniec roku potwierdzenie salda??
    Pozdrawiam Kosmit
    PS a jak to bedzie meritum

  • 4. Data: 2003-02-10 13:15:26
    Temat: Re: Odp: Idea Profit i podatek dochodowy
    Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam>

    In article <b286sd$um$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    k...@p...onet.pl says...
    > Nie bardzo bo to oni zastrzegaja sobie prawo do pobrania podatku, poza tym
    > jak pobioro i przyjdzie mi na koniec roku potwierdzenie salda??
    > Pozdrawiam Kosmit
    > PS a jak to bedzie meritum

    Ale przeciez telefon firmowy, a karta jest imienna nie na firme - z tego
    co wiem nie ma powiazania miedzy firma - odbiorca faktur za telefon a
    punktami profit.

    K.

  • 5. Data: 2003-02-10 13:41:16
    Temat: Odp: Odp: Idea Profit i podatek dochodowy
    Od: "kosmita" <k...@p...onet.pl>

    > Ale przeciez telefon firmowy, a karta jest imienna nie na firme - z tego
    > co wiem nie ma powiazania miedzy firma - odbiorca faktur za telefon a
    > punktami profit.

    Ale od kogos ten podatek pobiora a sytuacja jest taka ze mam firme konto
    profit jest moje mam punkty i chce cos za nie dostac, a oni mi zabiora
    podatek i pytam co wtedy, jak to ksiegowac??

  • 6. Data: 2003-02-10 13:46:14
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Nie bardzo bo to oni zastrzegaja sobie prawo do pobrania podatku, poza tym
    > jak pobioro i przyjdzie mi na koniec roku potwierdzenie salda??

    Przyznam się, że mam takie gadżety, karta PROFIT jest imienna na mnie,faktury są
    firmowe.
    Ale mimo, że z gadżetów w ubiegłym roku i wcześniej korzystałem, nigdzie nie było
    wzmianki o jakimś podatku.
    Nie zastanawiałem się nad tym by dołożyć to do zysku.
    Ile wart jest jeden punkt w pieniądzach??? 1 grosz ????
    1000 punktów to 10 zł ?????
    Gadżety rozdają też inne firmy, choćby długopis czy kalendarz. Też doliczać????
    Łapówki też doliczać???:-( W koszta czy zyski ???:-)

  • 7. Data: 2003-02-10 14:28:32
    Od: "kosmita" <k...@p...onet.pl>

    W regulaminie profitu jest na temat podatku bodajze przedostatni punkt,
    bardzo malymi literakimi

    PS a dlaczego nie?? Ach rozumiem podejsc do sprawy podejsciem "polskim"
    tak?? Znaczy dopuki nie ma zagrozenia z urzedu kontroli to sie
    nietlumaczyc... hmmm.. Ciekawe czy jak tak bede robil to ludzie bedo o mnie
    mowic "rzetelna firma".. a pozniej karetka gdzies nie dojedzie bo w budzecie
    dziura.. rozumiesz co mam na mysli mowiac "polskie" podejscie?? faktycznie
    po co byc uczciwym... w koncu leczenie w szpitalu i tak mam za darmo

  • 8. Data: 2003-02-10 14:33:43
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    > dziura.. rozumiesz co mam na mysli mowiac "polskie" podejscie?? faktycznie
    > po co byc uczciwym... w koncu leczenie w szpitalu i tak mam za darmo

    Ja Ciebie doskonale rozumiem.
    Ale ja na prawdę nie ma pojęcia jak określić wartość tych gadżetów.
    Na dodatek "zbrojna organizacja rozbójnicza" już dostała za nie wcześniej od innych
    podatek.
    A w podatku VAT możliwość błędnego oszacowania jest ogromna.
    A jak się pomylisz kara zaczyna się od 5000 zł. I nie ma "zmiłuj się" urzędniku:-(
    Podatek z tytułu tych gadżetów jest niczym w porównaniu z codziennymi przekrętami
    namiestników.
    Na służbę zdrowia forsy nie ma, ale rząd kupi sobie 100 "byle" samochodów Lancia, bo
    musi wyglądać:-(

  • 9. Data: 2003-02-10 19:49:13
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "kosmita" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > W regulaminie profitu jest na temat podatku bodajze przedostatni punkt,
    > bardzo malymi literakimi

    Moja księgowa twierdzi, że jak wartość prezentu przekracza 76 zł, to należy go
    uwzględnić, wypełnić PIT8 i zapłacić 19%.