  • 1. Data: 2005-01-13 06:31:31
    Temat: Ile czasu trzymac dokumenty DG?
    Od: "futrzak" <f...@w...to.interia.pl>

    Hej

    Ile czasu mam trzymac popierki z DG?
    Slyszalem ze 5 lat. Ale w stecz? Czy z roku 99 moge juz wywalic?

    Pozdrawiam
    AF

  • 2. Data: 2005-01-13 06:55:41
    Temat: Re: Ile czasu trzymac dokumenty DG?
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "futrzak" <f...@w...to.interia.pl> wrote in message
    > Hej
    >
    > Ile czasu mam trzymac popierki z DG?
    > Slyszalem ze 5 lat. Ale w stecz? Czy z roku 99 moge juz wywalic?

    Nie.
    Możesz wywalić z 98r.
    Było wiele razy.
    5 lat następujących po roku, w którym było rozliczenie.
    98 rozliczałeś w 99 i plus 5 pełnych lat.
    T.

  • 3. Data: 2005-01-13 08:12:36
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    > Możesz wywalić z 98r.
    > Było wiele razy.
    > 5 lat następujących po roku, w którym było rozliczenie.
    > 98 rozliczałeś w 99 i plus 5 pełnych lat.
    > T.
    -----------
    to zalezy jakie dokumenty.
    mozesz [Panie Boze ratuj] miec kontrole np za 2000, w ktorym sobie
    amortyzowales jakis sprzet, kupiony hen hen dawno. i musisz w razie tej
    konroli pokazac dowod nabycia tego sprzetu - czyli dokument starszy znacznie
    niz 5 lat, inaczej amortyzacja wyleci z kosztow.
    hanka

  • 4. Data: 2005-01-13 08:25:23
    Od: "futrzak" <f...@w...to.interia.pl>

> [...]
    > znacznie
    > niz 5 lat, inaczej amortyzacja wyleci z kosztow.

    Dziekuje za informacje.
    futrzak

  • 5. Data: 2005-01-13 08:26:09
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "hanna" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    znacznie
    > niz 5 lat, inaczej amortyzacja wyleci z kosztow.

    No, fakt. Dlatego nie wywalam żadnych starych dokumentów, tylko je wrzucam
    do pudełek i do piwnicy. Piwnice mam duże;-)
    Choć przeca kopie faktur za środki trwałe US i tak życzy sobie mieć.
    T.

  • 6. Data: 2005-01-13 08:28:00
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "toster" <t...@W...pl> wrote in message
    > Choć przeca kopie faktur za środki trwałe US i tak życzy sobie mieć.

    Padron, nie kopie, tylko ksera (to chyba nie to samo;-)).
    T.

  • 7. Data: 2005-01-13 10:54:38
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Trzeba tez brać pod uwagę ewentualne przerwanie biegu przedawnienia się
    dokumentów, z racji prowadzonych postępowań skarbowych. Wówczas do podanego
    przez przedpiśców okresu 5 lat z przyległościami dodajesz jeszcze czas
    trwania postępowań.
    Pozdrawiam, Graszka.

  • 8. Data: 2005-01-13 14:48:22
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Ile czasu mam trzymac popierki z DG?
    > Slyszalem ze 5 lat. Ale w stecz? Czy z roku 99 moge juz wywalic?

    Aż do drugiego pokolenia, licząc od Twoich dzieci.
    W końcu pamiętaj, że urząd ma prawo sięgnąć pięć lat wstecz w Twoją
    dokumentacje ...... ale Ty .... jeśli będziesz chciał coś udowodnić urzędowi
    za 15 lat to właśnie sięgniesz i pokażesz.
    Były już przypadki, kiedy podatnicy podczas kontroli dokumentowali przychód,
    lub jego brak za okresy ..... kiedy jeszcze komuma miała się mocno a i
    ludzie żyli dostatniej :)))))))
    A coooo ???? kunamolek ... dopuki nie strawią piapierów szkodniki
    .....gryzonie i inne pożyteczne stworzenia ..... a Ty masz miejsce ...
    czymaj czymaj ...... świat na przestrzeni dziejowej jest dziwny, w końcu to
    dobra zdrowa celuloza a nie jakiś powlekamy szajs :))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 9. Data: 2005-01-13 21:33:28
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > czymaj czymaj ...... świat na przestrzeni dziejowej jest dziwny, w końcu
    > to dobra zdrowa celuloza a nie jakiś powlekamy szajs :))))))))

    a potem za tysiąc lat jakiś archeolog je trzymanki znajdzie i kolekcjonerowi
    czy muzeum za gruby szmal sprzeda :-)

  • 10. Data: 2005-01-14 07:25:10
    Od: "Bzooo" <z...@e...net.pl>

    > Padron, nie kopie, tylko ksera (to chyba nie to samo;-)).

    Kopiarki, zwłaszcza te, firmy xerox, wykonują właśnie kopie (!)
    dokumentów. Heh....