    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Internet (zwolnione czy nie z VAT )?
    Date: Thu, 27 May 2004 10:58:14 +0200

    Użytkownik K. K. napisał:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > A szkoda, bo właśnie Maddy mogłaby się pokusić o interpretację załącznika
    > nr. 4 ustawy o VAT, określającego
    > wykaz usług zwolnionych od tego podatku
    > Dla przypomnienia;
    > Zwolnione są
    > "Usługi na dostęp wdzwaniany i szerokopasmowy do internetu dla użytkowników
    > indywidualnych nieprowadzących działalności gospodarczej na dostęp
    > szerokopasmowy"
    >
    > Co to jest;
    > 1) Użytkownik indywidualny?
> [...]

    Przejrzyj archiwa, ja się juz wywnetrzałam.
    Ja mam swoją teorię że po pierwsze te ostatnie trzy słowa to błąd
    redakcyjny (nie takie się juz zdarzały, pamietacie ten z PFRONem w
    kosztach albo z obliczaniem przychodu ze zbycia środka trwałego?).

    Po prostu okreslenie "prowadzenie działalności na" nie ma sensu.
    Prowadzenie dzialalności na transport? na ksiegowość? A może nawet na
    handel? To nie jest po polsku ani nawet po polskawemu.

    Po drugie nie mam pojęcia co to jest uzytkownik indywidualny dla ustawy
    o PTU, ale potocznie to osoba fizyczna nieprowadząca DG ( w ogóle) i tak
    to większośc interpretuje. Ale ustawowej definicji nie znalazłam.
    Osoba fizyczna, prawna, "inna jednostka" byłaby zrozumiała. Uzytkownik
    indywidualny - może jest jakiś przepis który to definiuje... może, ja go
    nie znalazłam.

    Wszystko to juz kiedyś pisałam.
    I co? Dało Ci to odpowiedź? Pewnie nie.
    Nikt nie wiem co ustawodawca chciał powiedziec i co miał na myśli. Ba, w
    obecnej formie i przy przyjęciu najpopularnijszej interpretacji nie moge
    doszukać się sensu takiego a nie innego opodatkowania. Jaki był cel i co
    chciano osiągnąć?

    Maddy "już mnie nie pytajcie, jak będe musiała zadecydować to napiszę
    do US o wykładnię żeby miec podkładkę"

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl