  • 1. Data: 2004-05-26 13:56:41
    Temat: Internet (zwolnione czy nie z VAT )?
    Od: "DEG" <f...@o...pl>

    Jak w temacie prowadze DG i dostalem fakture od TPSA, a w niej czarno na
    bialym ze internet z VATU zwolniony (nie doliczyli 22%) czy mam sie domagac
    korekty tej faktury ? czy zostawic tak jak jest ?

    prosze o pomoc
    DEG

  • 2. Data: 2004-05-26 15:33:44
    Temat: Re: Internet (zwolnione czy nie z VAT )?
    Od: "Piotrek" <p...@n...org>

> [...]
    domagac
    > korekty tej faktury ? czy zostawic tak jak jest ?

    Ja też taką dostałem :)
    Myślę, że pewnie za miesiąc albo 2 przyślą korektę sami. Ja tam nie
    zamierzam
    już się od nich niczego domagać - 3 miesiące walczyłem o prawidłowe dane
    firmy na fakturze.

    Piotrek.

  • 3. Data: 2004-05-26 20:02:02
    Od: "Agulka333" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DEG" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    domagac
    > korekty tej faktury ? czy zostawic tak jak jest ?

    A ja prowadzę działalność na dostęp szerokopasmowy do internetu i też
    dostałam zwolnienie z VAT-u na internet na fakturze od TPSy <
    Zobaczymy co będzie sie działo dalej ...

    Pozdrawiam
    Aga

  • 4. Data: 2004-05-27 04:21:52
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <c92t5d$li0$1@nemesis.news.tpi.pl>, Agulka333 wrote:

    > U?ytkownik "DEG" <f...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > A ja prowadz? dzia?alno?ae na dost?p szerokopasmowy do internetu i te?
    > dosta?am zwolnienie z VAT-u na internet na fakturze od TPSy <
    > Zobaczymy co b?dzie sie dzia?o dalej ...

    Macie faktury na firme czy na nazwisko ?

    Tez mam to samo, faktury mam na nazwisko, puscilem do nich
    pismo 2-3 tygodnie temu zeby byc choc troche krytym i czekam.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 5. Data: 2004-05-27 07:29:50
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@n...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > zamierzam
    > już się od nich niczego domagać - 3 miesiące walczyłem o prawidłowe dane

    Cikewe jest to jak tłumaczą to Panie w BOK'u:

    'Jeżeli faktura jest na firmę jak np. TP SA, spółki zoo, i inne duże
    to vat 22%, ale dla firm prowadzonych przez osoby fizyczne i inne mniejsze
    spółki vat zw.'

    Darek

  • 6. Data: 2004-05-27 07:45:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Dariusz Domagała napisał:

> [...]
    >
    > 'Jeżeli faktura jest na firmę jak np. TP SA, spółki zoo, i inne duże
    > to vat 22%, ale dla firm prowadzonych przez osoby fizyczne i inne mniejsze

    Ciekawe jak oni oceniają "wielkość" spółek i co to ma wspólnego z
    ustawą, tam słowa o wielkości nie ma.
    Ja dostałam na neo 22%. Nie udostepniam łacza, i jak najbardziej jestem
    mała i "fizyczną" firmą. Tak samo mój mąż - na DSL 22%. Nie udostępnia,
    jednoosobowa DG.
    Ale wśród znajomych niektórzy dostali 22% a niektórzy zwolnione. Żaden
    nie udostępnia, nie świadczy usług, łącza tylko na własne potrzeby. Na
    oko wychodzi pół na pół (połowa zw połowa 22%).
    Znajoma sp. z o.o. dostała 22% na DSL i zw na neo (albo odwrotnie, nie
    mam przed oczami, niemniej jedno tak drugi tak) na JEDNEJ fakturze -
    łącza nie udostępnia.

    Nie dzwoniłam jeszcze do Tepsy, ale może się pokusze. Tyle że na tej ich
    infolinii nie ma nikogo kto by sie orientował w problemie. Tam siedzą
    tylko telefoniczne odpowiedniki sekretarek. Jak im góra nie da
    instrukcji to mozna sie cudów dowiedzieć.

    Maddy coraz bardziej rozbawiona bo tylko odlicza, nie nalicza i
    właściciwe jej to rybka

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-05-27 08:10:51
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

> [...]
    > Znajoma sp. z o.o. dostała 22% na DSL i zw na neo (albo odwrotnie, nie
    > mam przed oczami, niemniej jedno tak drugi tak) na JEDNEJ fakturze -

    Z tego co piszesz to zasada podzialu tez nie dziala prawidlowo.
    Ja dostalem prywatnie i na firme vat zw. a w firmie musze naliczyc
    vat i jest problem jak do tego podejsc.

    Darek

  • 8. Data: 2004-05-27 08:35:52
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    > Maddy coraz bardziej rozbawiona bo tylko odlicza, nie nalicza i
    > właściciwe jej to rybka

    A szkoda, bo właśnie Maddy mogłaby się pokusić o interpretację załącznika
    nr. 4 ustawy o VAT, określającego
    wykaz usług zwolnionych od tego podatku
    Dla przypomnienia;
    Zwolnione są
    "Usługi na dostęp wdzwaniany i szerokopasmowy do internetu dla użytkowników
    indywidualnych nieprowadzących działalności gospodarczej na dostęp
    szerokopasmowy"

    Co to jest;
    1) Użytkownik indywidualny?
    2) Użytkownik indywidualny nieprowadzący działalności gospodarczej na dostęp
    szerokopasmowy"
    3) Użytkownik indywidualny prowadzący działalność gospodarczą na dostęp
    szerokopasmowy"

    Hę? Może tu trzeba szukać odpowiedzi? Tylko jak nie Maddy, to kto?
    ;-)

  • 9. Data: 2004-05-27 08:58:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik K. K. napisał:

> [...]
    > szerokopasmowy"
    >
    > Hę? Może tu trzeba szukać odpowiedzi? Tylko jak nie Maddy, to kto?

    Przejrzyj archiwa, ja się juz wywnetrzałam.
    Ja mam swoją teorię że po pierwsze te ostatnie trzy słowa to błąd
    redakcyjny (nie takie się juz zdarzały, pamietacie ten z PFRONem w
    kosztach albo z obliczaniem przychodu ze zbycia środka trwałego?).

    Po prostu okreslenie "prowadzenie działalności na" nie ma sensu.
    Prowadzenie dzialalności na transport? na ksiegowość? A może nawet na
    handel? To nie jest po polsku ani nawet po polskawemu.

    Po drugie nie mam pojęcia co to jest uzytkownik indywidualny dla ustawy
    o PTU, ale potocznie to osoba fizyczna nieprowadząca DG ( w ogóle) i tak
    to większośc interpretuje. Ale ustawowej definicji nie znalazłam.
    Osoba fizyczna, prawna, "inna jednostka" byłaby zrozumiała. Uzytkownik
    indywidualny - może jest jakiś przepis który to definiuje... może, ja go
    nie znalazłam.

    Wszystko to juz kiedyś pisałam.
    I co? Dało Ci to odpowiedź? Pewnie nie.
    Nikt nie wiem co ustawodawca chciał powiedziec i co miał na myśli. Ba, w
    obecnej formie i przy przyjęciu najpopularnijszej interpretacji nie moge
    doszukać się sensu takiego a nie innego opodatkowania. Jaki był cel i co
    chciano osiągnąć?

    Maddy "już mnie nie pytajcie, jak będe musiała zadecydować to napiszę
    do US o wykładnię żeby miec podkładkę"

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2004-05-27 09:33:27
    Od: "ania" <a...@e...pl>

> [...]
    > Osoba fizyczna, prawna, "inna jednostka" byłaby zrozumiała. Uzytkownik
    > indywidualny - może jest jakiś przepis który to definiuje... może, ja go

    us krakow pradnik twierdzi ze to kazda osoba fizyczna nie prowadzaca
    dzialanosci gospodarczej (wogole).
    pisemko - 5 zl i daja to na pismie:-)

    ania
    www.aem.pl GG: 1145538
    osiolek F650 CS i jeszcze 143 spiace kucyki