    From: "Magdip" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Inwentaryzacja
    Date: Wed, 2 Jan 2002 22:13:19 +0100

    "SA" <s...@w...pl> wrote in message news:a0utjq$ruk$1@news.tpi.pl...
    > Zastanawi amnie jedna rzecz.
    > Jeżeli mam 3 szt. tego samego towaru a każda zakupiona po innej cenie to:
    > - mam 3 różne pozycje - kazda po 1szt i w innej cenie
    > - wpisuje ostatnia cene zakupu
    > - wpisuje srednia cene zakupu
    > - dowolna cene zakupu (z 3)?

    to zależy jak prowadzisz wycenę magazynu. Trzeba ją przyjąć raz i
    konsekwentnie stosować. Możliwości w pewnym uproszczeniu są takie jak
    podałeś/aś, tzn. jeżeli wiesz, że konkretna sztuka była zakupiona za
    konkretną cenę (co nieczęsto się zdarza), to możesz wycenić stan wg
    rzeczywistych cen. Możesz użyć cenę przeciętną lub zastosować metodę FIFO
    (czyli do remanentu końcowego w pewnym uproszczeniu weźmiesz ostatnią cenę)
    lub LIFO (~wcześniejszą cenę).
    Najlepiej poczytać książki do rachunkowości, tam są przykłady jak to robić.

    Magdip