  • Data: 2004-10-25 07:33:59
    Temat: Re: Jak długo trzymać dokumenty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 Oct 2004, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ On Fri, 22 Oct 2004, MarekZ wrote:
    >+ [...]
    >+ > + Caly czas krecimy sie wokol jednego zagadnienia. Tzn. czy skoro nie mam
    >+ > + obowiazku trzymania tych dokumentow,
    >+
    >+ A jaki masz obowiązek trzymania JAKICHKOLWEK dokumentów, poza
    >+ wystawionymi nakazem przepisów PRZEZ SIEBIE ?
    >+ IMO owe obowiązki są *wyłącznie* pośrednie: chcesz coś wpisać
    >+ do KPiR (włącznie z przypadkami kiedy MUSISZ wpisać :>) to
    >+ musisz mieć dokument.

    Potknąłem się przypadkiem to zapodam z ustawy o VAT:
    ++++++
    Art. 112. Podatnicy są obowiązani przechowywać ewidencje prowadzone
    dla celów rozliczania podatku oraz wszystkie dokumenty związane
    z tym rozliczaniem do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania
    podatkowego.
    ------

    Czyli przy sprzedaży ST - 6 lat (sam VAT ! dochodowy OSOBNO
    i może dojść do 7 lat !) od sprzedaży.
    "Wszystkie dokumenty" - czyli RÓWNIEŻ dowód nabycia... bo z niego
    wynika czy "z VAT" czy "zw" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)