  • 21. Data: 2014-06-25 17:44:32
    Temat: Re: Jak dopiec dluznikowi zgodnie z prawem
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-24 22:40, Murzyńska Murzyńskość Jestem Literatem pisze:

    > ?

    Wiesz co to sarkazm i ironia, prawda?

    --
    Sonn

  • 22. Data: 2014-06-25 18:47:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-06-25 17:24, Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:loep6n$avo$1@node1.news.atman.pl...

    > Mozesz szerzej? Bo wydaje mi się, ze prawie domyślam się, o co Ci
    > chodzi, ale wolałbym wiedzieć :-)

    Jaki wierzyciel miałby interes w tym, aby iść do najlepszej kancelarii
    adwokackiej?

    > jw.

    Czemu tak ma szukać? :)

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2014-06-25 20:20:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jaki wierzyciel miałby interes w tym, aby iść do najlepszej kancelarii
    > adwokackiej?

    Zostanie najlepiej obsłużony, a zapłaci za to dłużnik.

    > Czemu tak ma szukać? :)

    Bo z mojego doświadczenia wynika, że najbliżej sądu są te najdroższe :-)

  • 24. Data: 2014-06-25 20:31:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-06-25 20:20, Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:loeuf9$gd4$1@node1.news.atman.pl...

    > Zostanie najlepiej obsłużony, a zapłaci za to dłużnik.

    Widać niewiele wiesz na ten temat :) Dłużnik zapłaci tyle samo bez
    względu na jakość obsługi - 180zł.

    Wierzyciel-masochista?

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2014-06-27 17:10:46
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Murzyńska Murzyńskość Jestem Literatem wrote:

    > która firma jest najwredniejsza? :D

    Sprzedanie długu jest ryzykowne także dla ciebie! Umowa jest
    najcześciej tak skonstruowana że w razie trudności w
    wyegzekwowaniu należności od dłużnika to nabywca wierzytelności
    ma roszczenie zwrotne wobec ciebie!

  • 26. Data: 2014-06-29 10:52:23
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-06-25 20:31, Liwiusz pisze:
    > Widać niewiele wiesz na ten temat :) Dłużnik zapłaci tyle samo bez
    > względu na jakość obsługi - 180zł.
    Zwróć uwagę, że temat nie brzmi "jak najtaniej dopiec dłużnikowi", więc
    kto bogatemu zabroni :->

    Maciek

  • 27. Data: 2014-06-29 13:04:53
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-06-27 17:10, poszukiwacz pisze:

    > Sprzedanie długu jest ryzykowne także dla ciebie! Umowa jest
    > najcześciej tak skonstruowana że w razie trudności w
    > wyegzekwowaniu należności od dłużnika to nabywca wierzytelności
    > ma roszczenie zwrotne wobec ciebie!

    mówimy tu o sprzedaży długu poważnym instytucjom a nie ruskim z bazaru.

    --
    @foe_pl

  • 28. Data: 2014-06-30 08:46:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Jun 2014, the_foe wrote:

    > mówimy tu o sprzedaży długu poważnym instytucjom a nie ruskim z bazaru.

    Definicja "poważnej instytucji" jest potrzebna.
    Afera (fakt, dawno) z "bez kosztów" na wekslu to nie byli "ruscy
    z bazaru", AFAIR.
    Prędzej bym się zgodził z tezą, że "na podstawie rozsądnej umowy"
    (nabywca kasuje prowizję, a nie "za wzięcie", ewentualnie to drugie
    jest wyraźnie ograniczone celowo i kwotowo).

    pzdr, Gotfryd