  • Data: 2018-10-17 13:06:42
    Temat: Re: Jak forma daty na fakturze?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer napisał:
    > On 2018-10-17, Tomasz Kaczanowski wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I w przypadku np. konieczności sortowania plików format YYYYMMDD jest lepszy
    > (z zerem na początku a nie jak sugerowałeś 11 przed 2). Nie znasz konkretnych
    > wymagań, konkretnych sytuacji więc wypowiadanie się w tonie "Że są tacy
    > "programiści" to wiem" jest wg mnie nie na miejscu.

    jak sobie nazywasz pliki jest zazwyczaj Twoją wewnętrzną sprawą i nijak
    się ma do sortowania dat.

    > Czasami trzeba założyć, że nie zawsze "tylko data" jest jedynym źródłem
    > danych dla danego miejsca, ale często są to ciągi znaków _zawierające
    > datę_. Najczęsciej w sytuacji w której musimy dopasować się do już istniejącego
    > systemu o zamkniętej strukturze danych takiego jak np. nazwa pliku, czy
    > np. key-value storage, gdzie data jest _częścią_ klucza podlegającego
    > shardingowi.

    ale co to ma do rzeczy w kontekście sortowania dat? Piszesz nie na
    temat. Sortowanie rekordów po typie to jest jedno, a to jak sobie
    nazwiesz pliki, zupełnie inna sprawa...

    > No ale pewnie, że lepiej zakładać że to programiści są do dupy, a nie
    > rzeczywistość do której trzeba dopasować system :P

    niestety wielu programistów jest do dupy - wiem, bo pracowałem przy
    poprawianiu kilku systemów i widziałem wiele kwiatków, ale to chyba nie
    temat na grupę.

    --
    http://zrzeda.pl