  • Data: 2018-10-17 12:57:14
    Temat: Re: Jak forma daty na fakturze?
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-10-17, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > dla kogo wygodnie? ja wolę mieć DMR... Tak jest dla mnie czytelniej. A
    > jak ktoś nie potrafi programować i sortuje po tekście, a nie po typie
    > danych to potem będzie miał 11 przed 2... Że są tacy "programiści" to
    > wiem, ale, że nie powinni programować zawodowo, to inna sprawa.

    I w przypadku np. konieczności sortowania plików format YYYYMMDD jest lepszy
    (z zerem na początku a nie jak sugerowałeś 11 przed 2). Nie znasz konkretnych
    wymagań, konkretnych sytuacji więc wypowiadanie się w tonie "Że są tacy
    "programiści" to wiem" jest wg mnie nie na miejscu.

    Czasami trzeba założyć, że nie zawsze "tylko data" jest jedynym źródłem
    danych dla danego miejsca, ale często są to ciągi znaków _zawierające
    datę_. Najczęsciej w sytuacji w której musimy dopasować się do już istniejącego
    systemu o zamkniętej strukturze danych takiego jak np. nazwa pliku, czy
    np. key-value storage, gdzie data jest _częścią_ klucza podlegającego
    shardingowi.

    No ale pewnie, że lepiej zakładać że to programiści są do dupy, a nie
    rzeczywistość do której trzeba dopasować system :P

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com