eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak księgować? -inna data wystawienia faktury a inna data sprzedaży. › Re: Jak ksiegowaae? -inna data wystawienia faktury a inna data sprzeda?y.
  • Data: 2008-11-21 19:56:37
    Temat: Re: Jak ksiegowaae? -inna data wystawienia faktury a inna data sprzeda?y.
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21-11-2008 o 12:50:07 Zbyszek <h...@k...onet.pl> napisał(a):

    > Kodowanie ju? poprawi?em.

    Chyba dalej nie, masz ISO-Latin-2 ale niezadeklarowe, Opera mi źle cytuje.

    > U?ci?lam.a dalej nie
    > Faktura zosta?a wystawiona za projekt budowlany i jest to moja sprzeda?.
    > Protokó? przekazania dokumentacji podpisany z dat? 30.10.2008 r
    > Ksiegowa w firmie bud?etowej za?yczy?a sobie aby faktura by?a z dat?
    > 07.11.2008 r.

    Czyli jeden dzień po terminie? Dobrze liczę?
    Jeśli tak, to to jest wykroczenie skarbowe chyba że
    dla faktur za projekty budowlane są szczególne terminy.

    > A podatek VAT 6/11/2008 r.
    >
    > To ju? chyba jasne, a teraz jak fizycznie zaksiegowaae fakture, skoro
    > wystawiona jest w listopadzie.

    Szukałem szczególnego momentu w VAT dla usług projektowych,
    ale się nie doszukałem. Jeśli więc czegoś nie przoczyłem to 6/11/2008.

    W takim układzie wychodzi mi że VAT księgujesz w listopadzie,
    a do PIT w paździeniku, z datą przychodu. Pozostaje kwestia tego,
    czy prowadzisz KPiR na bieżąco czy nie.
    Jeśli na bieżąco, to IMHO powinieneś był wpisać przychód już 30/10.
    Jeśli nie na bieżąco, to do wczoraj powinieneś był zrobić KPIR
    za październik i ten przychód tam wpisać (IMHO na podstawie faktury
    będzie OK, aczkolwiek na PIT.PL czytałem kiedyś że w takich wypadkach
    powinno się
    wpisać do ew. sprzedaży przychód nieudokumentowany fakturą - ma to jakiś
    sens
    w świetle par. 30.3 rozporządzenia do KPiR, ale nie wiem czy kontrole aż
    tak
    dogmatycznie do tego podchodzą?)

    Pozdrawiam,
    Tomek