    From: r...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak legalnie sprzedać taki komputer?
    Date: Tue, 6 May 2008 03:58:25 -0700 (PDT)

    On 5 Maj, 03:51, "Latet" <l...@s...pl> wrote:

    > Jak zakładałem działalnosc, to komputer ten już miałem (prywatnie).
    > Po paru miesiącach "wciągnąłem" go na stan firmy, odliczając
    > sobie wirtualny koszt - zgodny z szacowaną wartością peceta,
    > to było ok. 1000 zł. Nie miało to nic wspólnego z VAT-em, naturalnie.
    > Nie umieszczałem go też oczywiście w środkach trwałych, bo po co.

    Nie chcę krakać - ale co znaczy że wciągnąłeś prywatnego kompa na
    firmę,
    jeśli nie umieściłeś go w EŚT?
    Na mój gust jedyną drogą było wpisanie tego kompa do EŚT i
    zamortyzowanie,
    a następnie to co dokupowałeś <3500zł mogło iść bezpośrednio w koszty
    ale jako koszty związane z tym ŚT. Jeśli nie wrzuciłeś kompa do EŚT to
    te koszty wpisałeś co najmniej źle(tzn zamiast kol. 10 to kol.
    13/14),
    a do tego teraz jest on dalej prywatny więc możesz go IMVHO sprzedać
    na zwykłą
    umowę kupna-sprzedaży.

    pozdr