  • 1. Data: 2004-12-12 17:04:01
    Temat: Jak moze wygladac numer NIP?
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    Czy jest jakis akt prawny, kotry reguluje format numeru NIP? (w ustawie o
    zasadch ewidencji i identyfikacji podatnikowi platnikow nic na ten temat nie
    ma.
    Tak dokladnie chodzi mi o "kreseczki" w srodku NIPu. Podobno wg prawa nie ma
    roznicy, gdzie sobie je wpiszesz, ale niektore urzedy skarbowe kwestionuja
    taka dowolnosc i np odrzucaja niektore faktury przy rozliczeniach wlasnie z
    tego tytulu.

  • 2. Data: 2004-12-12 17:28:29
    Temat: Re: Jak moze wygladac numer NIP?
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Daniel" <x...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma roznicy, gdzie sobie je wpiszesz, ale niektore urzedy skarbowe
    > kwestionuja taka dowolnosc i np odrzucaja niektore faktury przy

    Nie maja do tego najmniejszych podstaw. Zreszta nry nip sa w bazie danych
    przechowywane w postaci 10znakowego ciagu bez zadnych kreseczek.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 3. Data: 2004-12-12 17:32:24
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pI> napisał w wiadomości

    > Zreszta nry nip sa w bazie danych
    > przechowywane w postaci 10znakowego ciagu bez zadnych kreseczek.

    I w takiej też postaci są drukowane przez US np. na przelewach na zwrot
    nadpłaty podatku.

    Alek

  • 4. Data: 2004-12-12 17:33:00
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

> [...]
    >
    > Nie maja do tego najmniejszych podstaw. Zreszta nry nip sa w bazie danych
    > przechowywane w postaci 10znakowego ciagu bez zadnych kreseczek.

    Spotkalem sie z taka wersja: format calkowicie bez kresek, zgodny z normami
    Unii Europejskiej, jest jak najbardziej w porzadku, ale jezeli dodajesz
    kreski to tylko w scisle okreslonych miejscach. Ale mniejsza o to, jak
    interpertuje to U. S. mi chodzi o podstawe prawna tej interpretacji.
    pozdr.

  • 5. Data: 2004-12-12 18:14:52
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

> [...]
    > dodajesz kreski to tylko w scisle okreslonych miejscach. Ale mniejsza o
    > to, jak interpertuje to U. S. mi chodzi o podstawe prawna tej

    Nie ma zadnej podstawy prawnej, bo to jest plotka.

  • 6. Data: 2004-12-12 18:45:49
    Od: "Daniel" <x...@d...pl>

    > Użytkownik "Daniel" <x...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma zadnej podstawy prawnej, bo to jest plotka.

    OK, tak tez myslalem, ale GDZIES jednak musi byc zapisane, jak ma wygladac
    numer NIP (chociazby to, ze musi miec 10 cyfr). Szukam wlasnie tego aktu
    prawnego.

  • 7. Data: 2004-12-12 19:16:00
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Wg tego co ja słyszałem -ale to też w formie plotki bo dziennika nie znam -
    dla osób fizycznych format 3-3-2-2, natomiast dla instytucji państwowych
    3-2-2-3. Ile w tym prawdy nie wiem.

    --
    PawełJ

  • 8. Data: 2004-12-12 19:41:58
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo.podatki Daniel <x...@d...pl> wrote:
> [...]
    > taka dowolnosc i np odrzucaja niektore faktury przy rozliczeniach wlasnie z

    Na stronie www.mf.gov.pl masz wyszukiwarkę różnych odpowiedzi urzędów
    skarbowych na zapytania podatników. Kiedyś czytałem tam odpowiedź, która
    zezwalała na inny podział, niż w oryginalnym NIP-5.

    A czy np. można zupełnie pominąć myślniki?

    P.

  • 9. Data: 2004-12-12 19:43:43
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo.podatki "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>
    wrote:
    > Wg tego co ja słyszałem -ale to też w formie plotki bo dziennika nie znam -
    > dla osób fizycznych format 3-3-2-2, natomiast dla instytucji państwowych
    > 3-2-2-3. Ile w tym prawdy nie wiem.

    Chyba miałeś na myśli dla osób prawnych? Faktycznie jak drukują powiadomienia,
    to na nich jest taki podział. Ale to przecież tylko podział, sam numer
    pozostaje niezmieniony.

    P.

  • 10. Data: 2004-12-12 21:16:11
    Od: Wiewióra <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Widziałam niedawno wydany NIP-5 numer był pisany "ciurkiem" bez żadnych
    kreseczek. Była to osoba fizyczna.

    Pozdrawiam

    Wiewóra