  • 21. Data: 2004-12-15 03:17:38
    Temat: Re: Jak moze wygladac numer NIP?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    poreba wrote:

    > Mogą, choć nie powinny.
    > http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1131
    381&MP=4
    > No, prawie na rzeczy historia.
    > "can I... - yes you can, but you can't"

    Ładnie. Za coś takiego, za takie zniszczenie człowieka, odpowiedzialni
    urzędnicy (i nie tylko ci, co popełnili błąd, ale także ci, co
    bezwzględnie to wykorzystali) powinni dostać kulkę w łeb.

    To jest gorsze, niż bandytym. Bo bandyta napadnie parę razy i może w
    końcu go złapią. Albo może sam zginie, jak napadnięty się obroni. A
    takie gnidy urzędnicze to latami niszczą ludzi i jeszcze za to dostają
    pieniądze z podatków.

  • 22. Data: 2004-12-15 08:27:48
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    wiadomości news:cpoa2c$2gh0$1@news2.ipartners.pl...

    > Wiesz, w tym kraju już nie takie numery i pomyłki wyłaziły :)

    Przypadkowo wiem nieco o bazach danych stosowanych w skarbowosci, jak
    równiez w procedurach tam obowiazujacych.
    Ten sam NIP 2 podatnikow to urban legend.
    Problem moze wystapic wylacznie w przypadku:
    - padniecia bazy danych
    - odtworzenia bazy z kopii awaryjnej
    - niezastosowania procedury postepowania z dokumentami papierowymi po
    odtworzeniu bazy

    Przypadek taki jest wiec mozliwy, ale jego prawdopodobienstwo szacuję na
    setne promila. A wykrycie bledu powinno nastapic max po miesiacu - przy
    otrzymaniu 1 podwójnej deklaracji.

    Trudniejszym przypadkiem byl natomiast przypadek odwrotny - rejestrowanie
    sie tej samej osoby z kilkudziesiecioma NIPami w róznych urzedach skarbowych
    (aby wielokrotnie odzyskac podatek) ale i z tym sobie poradzono.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 23. Data: 2004-12-15 09:33:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Lesio5 l...@w...pl ...

> [...]
    >
    > Przypadek taki jest wiec mozliwy, ale jego prawdopodobienstwo szacuję
    > na setne promila. A wykrycie bledu powinno nastapic max po miesiacu -

    dokladnie, ten sam numer nip musiałby wydac ten sam urzad skarbowy a to
    jest wielce nieprawdopodobne i mogłoby miec miejsce tylko w przypadku
    jakiejs awarii bazy danych.

> [...]
    > rejestrowanie sie tej samej osoby z kilkudziesiecioma NIPami w róznych
    > urzedach skarbowych (aby wielokrotnie odzyskac podatek) ale i z tym

    Dokladnie, przyznam ze widziałem osoby które m iałby po 3 numery NIP ale
    kilkadziesiat? Takiego przypadku nie widziałem. Oczywiscie nie przesadzam
    ze nie było takiego przypadku. Jakis czas temu stworzono centralny rejestr
    podatników, ale nie wiem czy sa tam tylko osoby fizyczne czy równiez
    organizacje wszelkie typu.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 24. Data: 2004-12-15 11:01:32
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój> napisał w
    wiadomości news:15122004.721DDD53@budzik61.poznan.pl...

    > Dokladnie, przyznam ze widziałem osoby które m iałby po 3 numery NIP ale
    > kilkadziesiat? Takiego przypadku nie widziałem.

    To byl oszust. Złapano go zreszta.

  • 25. Data: 2004-12-15 16:53:51
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Lesio5" <l...@w...pl> popełnił 15 gru 2004 na pl.soc.prawo utwór

    > Przypadkowo wiem nieco o bazach danych stosowanych w skarbowosci, jak
    > równiez w procedurach tam obowiazujacych.
    > Ten sam NIP 2 podatnikow to urban legend.
    Zatem twierdzisz, że historia opisana w podanym przeze mnie linku
    do kategorii "urban legend" należy?
    Weź pod uwagę, że po zmianach własnościowych otrzymaliśmy, w tym przypadku,
    nowy podmiot gospdarczy.
    PaczPan- mówią niemożliwe a u starszego Pana A. onegdaj widziałem
    papiery USowskie na na 2 firmy i 1 NIP.
    Cud Panie!

    ale już EOT bo to OT...

    --
    pozdro
    poreba

  • 26. Data: 2004-12-15 17:31:46
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    > Jedyny który sobie przypominam to rozporządzenie (załącznik jest
    > częścią rozporządzenia !!) powołane tu:
    > http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&sa
    fe=off&selm=a8ib2h%24hoa%241%40news.tpi.pl

    Dz.U. 1999 nr 16 poz. 144
    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 lutego 1999 r. w sprawie
    wykonania niektórych przepisów ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji
    podatników i płatników.
    Status aktu prawnego:
    uchylony

  • 27. Data: 2004-12-15 19:58:46
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo.podatki Daniel <x...@d...pl> wrote:
    > Ja jeszcze raz zapytam sie o jedna rzecz, ktora umknela wam w toku dyskusji.
    > Jak podzial 3322 os fizyczne, 3223 os prawne ma sie do art 3 pkt 3 ustawy o
    > identyfikacji podatkowej:

    Ja napisałem o podziale na druczku NIP-5. Natomiast sam numer NIP nie ma
    podziału - jest numerem z przedziału [0000000000..9999999999]. Więc numer
    nie ujawnia cech podatnika.

    A na fakturze ma być numer NIP, a nie kopia zapisu z druczka.

    Oczywiście IMHO.

    P.

  • 28. Data: 2004-12-16 07:55:17
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/15/2004 5:53 PM, Użytkownik poreba napisał:

> [...]
    > nowy podmiot gospdarczy. PaczPan- mówią niemożliwe a u starszego Pana A.
    > onegdaj widziałem papiery USowskie na na 2 firmy i 1 NIP. Cud Panie!

    Skąd wiesz jak sprawa wyglądała naprawdę? Z artykułu niewiele wynika a i
    tak połowa jest pewnie zmyślona przez redaktora.

    --
    gefragt

  • 29. Data: 2004-12-16 09:46:41
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:cprfej$3sl$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Skąd wiesz jak sprawa wyglądała naprawdę?

    Przede wszystkim artykul dotyczy zupelnie innego przypadku. Nie mówi o 2
    firmach z tym samym nipie tylko o braku zmiany nipu przy zmianie wlasciciela
    firmy.

    Przypominam, ze problem podstawowy brzmi:
    "A ja na własne oczy widziałem dwa nip'y dwóch różnych firm, które różniły
    sie między soba tylko kreseczkami."

    Twierdze, ze jest to praktycznie niemozliwe, a perypetie p. Angielczyka z
    Ostrołeki to zupelnie inna bajka.

  • 30. Data: 2005-01-06 17:32:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Dec 2004, Lesio5 wrote:
    [...]
    > + Status aktu prawnego:
    > + uchylony

    ...zgadza się :) (nie zaznaczyłem).
    Chodziło o to że to jedyny który kiedykolwiek ktoś wskazał jako
    "opisujący format".
    Dalej nie wiem czy mogę zapisywać heksadecymalnie ;) (a pytający
    - czy 'kreseczki' wstawiać gdzie chce :))

    pozdrowienia, Gotfryd