  • 1. Data: 2005-12-15 19:43:37
    Temat: Jak najtaniej przekazac 100000PLN?
    Od: MIG <p...@i...pl>

    Jedna osoba (szwagier) ma 100000PLN i chce mi (prowadze dz. gospodarcza)
    te pieniadze dac. Jak to zrobic zeby najmniej oddac fiskusowi?
    z gory dzieki za sugestie

    pozdr,
    MIG

  • 2. Data: 2005-12-15 19:50:29
    Temat: Re: Jak najtaniej przekazac 100000PLN?
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    MIG <p...@i...pl> wrote:
    > Jedna osoba (szwagier) ma 100000PLN i chce mi (prowadze dz. gospodarcza)
    > te pieniadze dac. Jak to zrobic zeby najmniej oddac fiskusowi?
    > z gory dzieki za sugestie

    Faktycznie podarować czy pożyczyć na rozkręcenie działalności?

    P.

  • 3. Data: 2005-12-15 20:08:47
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "MIG" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jedna osoba (szwagier) ma 100000PLN i chce mi (prowadze dz. gospodarcza)
    > te pieniadze dac. Jak to zrobic zeby najmniej oddac fiskusowi?
> [...]

    a może sp.zo.o?
    pozdrawiam Ania

  • 4. Data: 2005-12-15 21:12:10
    Od: Mario <n...@o...pl>

    MIG napisał(a):
    > Jedna osoba (szwagier) ma 100000PLN i chce mi (prowadze dz. gospodarcza)
    > te pieniadze dac. Jak to zrobic zeby najmniej oddac fiskusowi?
> [...]

    Niech ci pożyczy na 50 lat, odsetki oczywiście zostaną naliczone w
    momencie zwrotu gotówki w wysokości ustalonej w umowie (lepiej żeby nie
    były zerowe).

  • 5. Data: 2005-12-15 22:44:50
    Od: MIG <p...@i...pl>

    Paszczak:

    > Faktycznie podarować czy pożyczyć na rozkręcenie działalności?

    Podarowac.

  • 6. Data: 2005-12-15 23:19:32
    Od: "Gryngol" <j...@p...onet.pl>

    czy szwagir ma może jeszcze jedną, nie zamężną siostre????:))

    GRYNGOL
    Vectra B 2.0 16v Steinmetz

    www.vectra-unlimited.pl

  • 7. Data: 2005-12-16 14:59:18
    Od: "Tomasz" <s...@r...pl>

> [...]
    > Jedna osoba (szwagier) ma 100000PLN i chce mi (prowadze dz. gospodarcza)
    > te pieniadze dac. Jak to zrobic zeby najmniej oddac fiskusowi?

    Nie jestem pewien, czy nie ma czegoś takiego, że pożyczka na rozpoczęcie
    działalności gospodarczej jest nieopodatkowana (PCC), więc chyba tak
    najlepiej.

    Pozdro
    Tomasz

  • 8. Data: 2005-12-17 08:14:10
    Od: rrudnicki<s...@i...pl>

> [...]
    >
    > Nie jestem pewien, czy nie ma czegoś takiego, że pożyczka na rozpoczęcie
    > działalności gospodarczej jest nieopodatkowana (PCC), więc chyba tak

    Prowadzacy działalność gospodarczą sa zwolnieni z podatku. Pożyczkobiorca
    przeznaczy kwotę pożyczki na prowadzenie działalności gospodarczej, wobec
    czego niniejsza umowa jest zwolniona od podatku od czynności cywilnoprawnych.
    W przypadku, gdyby Pożyczkobiorca nie przeznaczył pożyczki na działalność
    gospodarczą i powstała konieczność zapłacenia podatku od czynności
    cywilnoprawnych, podatek ten wraz z odsetkami zapłaci w całości Pożyczkobiorca.
    W umowie nie pisz dokładnie po ilu latach bedzisz spłacał pożyczkę wpisz
    tylko "Zwrot pożyczki wraz z należnymi odsetkami musi nastąpić najpóźniej w
    ostatnim dniu okresu wypowiedzenia". U notariusz zrób "date pewną" i to wszystko

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2005-12-17 08:19:09
    Od: rrudnicki<s...@i...pl>

> [...]
    przeznaczy kwotę pożyczki na prowadzenie działalności gospodarczej, wobec
    czego umowa pożyczki jest zwolniona od podatku od czynności cywilnoprawnych.

  • 10. Data: 2005-12-17 17:44:48
    Od: Mario <n...@o...pl>

    rrudnicki napisał(a):

> [...]
    > ostatnim dniu okresu wypowiedzenia". U notariusz zrób "date pewną" i to wszystko

    No tak, ale, jak szwagier się rozmyśli, to w tym przypadku będzie mógł
    wypowiedzieć umowę.