  • 1. Data: 2017-08-15 19:32:11
    Temat: Jak podciągnąć sprzedaż pod firmę?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Osoba A sprzedawała coś na Allegro krótki okres. Osoba B ma działalność
    gospodarczą. Czy jest możliwość, żeby US uznał tę sprzedaż jako
    działalność B? Oczywiście A i B się dogadają i B może wystawić jakieś
    rachunki sprzedaży. Chodzi mi o sam fakt sprzedaży przez A w imieniu
    firmy B. Czy to jest do obrony?
    Nie wiem jak głupie jest to pytanie, ale fajnie gdyby ktoś na nie
    odpowiedział.

  • 2. Data: 2017-08-15 20:31:20
    Temat: Re: Jak podciągnąć sprzedaż pod firmę?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.08.2017 o 19:32, pueblo pisze:
> [...]
    > firmy B. Czy to jest do obrony?
    > Nie wiem jak głupie jest to pytanie, ale fajnie gdyby ktoś na nie

    Odpowiedź będzie zależna też od tego KIEDY była ta sprzedaż i co to jest
    "krótki okres"? No i jaka była łączna wartość sprzedaży? Może wcale
    podatku nie będzie? A w ogóle to po co tak kombinować? Nie lepiej aby
    ewentualny podatek zapłacił ten, co faktycznie sprzedawał?
    Fragment na ten temat:
    Osoby prywatne, by móc sprzedawać rzeczy dozwolone przez regulamin
    Allegro bez konieczności płacenia podatków, muszą spełnić kilka warunków:
    sprzedaż taka nie powinna mieć charakteru ciągłego i zorganizowanego,
    przedmioty, wystawiane na aukcji, nie powinny być nabywane w celu
    odsprzedania,
    sprzedający powinien posiadać przedmioty używane minimum 6 miesięcy,
    zyski użytkownika ze sprzedaży przedmiotów na Allegro nie przekroczyły
    3091 zł w ciągu roku, czyli kwoty wolnej od podatku, jeżeli taka
    działalność stanowi jego jedyny dochód.
    Istotne jest, aby móc udowodnić, że dany przedmiot ma nie mniej niż 6
    miesięcy - art. 22j ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych ustala właśnie taką granicę czasową. Najbardziej przydatne
    będzie w tym celu zachowywanie paragonów przedmiotów wystawionych na
    aukcji. Także udowodnienie, że użytkownik wystawia przedmioty na Allegro
    okazjonalnie i nie czyni z tego źródła stałego zarobku, pozwoli uniknąć
    kłopotów z podatkami. Urząd Skarbowy bowiem dokładnie sprawdza
    transakcje dokonywane za pośrednictwem takich portali i na mocy art. 45
    Ustawy z dn. 16.11.2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej może
    zażądać wiadomości na ich temat od administratora portalu.

    Jacek

  • 3. Data: 2017-08-15 21:05:40
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Jacek, 15 sie 2017 w news:omvelq$kn2$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

> [...]
    > wcale podatku nie będzie? A w ogóle to po co tak kombinować? Nie
    > lepiej aby ewentualny podatek zapłacił ten, co faktycznie

    Ta sprzedaż kwota właśnie w okolicach kwoty wolnej. Żeby to był tylko
    podatek to pół biedy, ale tu już pewnie się rozchodzi o karę z US. Osoba,
    która sprzedawała była raczej zdesperowana, w trudnej sytuacji
    materialnej. Nie odprowadzała podatków, a kryteria 6 miesięcy itd. nie są
    spełnione - to był po prostu krótki handel.
    No i wracam do pytania, bo nie mam pojęcia, czy jak powie w US(bo została
    wezwana), że sprzedawała to na firmę kolegi, który odporowadził od tego
    podatek(pokaże rachunki), to to w ogóle ma szanse przejść?

  • 4. Data: 2017-08-15 21:20:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-08-15 o 21:05, pueblo pisze:

    > No i wracam do pytania, bo nie mam pojęcia, czy jak powie w US(bo została
    > wezwana), że sprzedawała to na firmę kolegi, który odporowadził od tego
    > podatek(pokaże rachunki), to to w ogóle ma szanse przejść?

    Skoro już została wezwana, to za wiele wstecz nie wymyśli.
    (kwity, zaliczki, paragony)
    Jeśli orientacja tej osoby jest podobna do twojej, to
    jakiekolwiek kłamstwa tylko pogłębiają kryzys.

    Najwięcej krajów, z którymi Polska nie ma umowy o ekstradycję
    jest w Afryce, ale podobno skuteczniej można się ukryć w Ameryce
    Południowej :-)

  • 5. Data: 2017-08-16 15:34:17
    Od: Kviat

    W dniu 2017-08-15 o 19:32, pueblo pisze:
> [...]
    > firmy B. Czy to jest do obrony?
    > Nie wiem jak głupie jest to pytanie, ale fajnie gdyby ktoś na nie

    http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/urzad-skarbowy/ko
    ntrola-skarbowa/751350,Firmanctwo-jako-przestepstwo-
    skarbowe.html

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Firmanctwo-czyli-nie
    legalny-sposob-na-zmniejszenie-zobowiazan-podatkowyc
    h-1144090.html

    http://www.rp.pl/artykul/731632-Odpowiedzialnosc-za-
    podatki--Firmanctwo-nie-poplaca.html#ap-2

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2017-08-17 11:33:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >tego
    >podatek(pokaże rachunki), to to w ogóle ma szanse przejść?

    A pokaze rachunki i paragony fiskalne ? Tak, zeby sie kwoty i daty
    zgadzaly ?

    Moze by to i przeszlo, ale dochodza kolejne problemy - na jakiej
    zasadzie sprzedawala, gdzie umowa, gdzie wynagrodzenie, gdzie podatek
    i ZUS, czemu na jej konto naleznosc wplywala ... IMO to narobi koledze
    klopotow wiecej niz ta kara warta.

    J.