eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak podpiąć e-księgarni pod firmę kolegi (nieformalna spółka)? › Re: Jak podpiąć e-księgarni pod firmę kolegi (nieformalna spółka)?
  • Data: 2012-07-18 13:32:48
    Temat: Re: Jak podpiąć e-księgarni pod firmę kolegi (nieformalna spółka)?
    Od: SDD <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    m...@g...com pisze:

    > Przeczytałem ten artykuł. Mała uwaga. W artykule jest m.in. mowa o tym, że
    firmanctwo (podpięcie swojej działalności pod czyjąś firmę) jest nielegalne, karalne
    bo jest to (może być) sposób na unikanie podatków.
    > W moim przypadku nie chodzi o unikanie podatku (PIT). Podatek będę odprowadzał.

    Doprawdy?

    > Jeśli podejmę z kolegą decyzję, że dochody generowane przez księgarnie będziemy
    dzielić w ten sposób, że podpiszemy umowę o dzieło, to od kwoty X zł otrzymanej od
    kolegi będę odprowadzał podatek dochodowy (kwota ta będzie jednoczenie kosztem
    kolegi).

    Kosztem kolegi bedzie X a podatek bedziesz placic od 0,5X albo od 0,8X -
    i tu juz bedziesz dymal fiskusa. Dymaniem fiskusa bedzie tez falszowanie
    zrodla przychodu (dzialalnosc wykonywana osobiscie zamiast dzialalnosci
    gospodarczej)

    > Chodzi mi o uniknięcie płacenia ZUS-u, nie podatku PIT!

    A czym sie rozni, wg Ciebie ZUS od PIT-u???
    To i to jest panstwowe.

    I tu i tu dymane jest Panstwo. Dla Ciebie moze roznica i jest, dla sadu
    - w razie czego - nie bedzie raczej.

    Pozdrawiam
    SDD