eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak rozliczyć się z umowy o dzieło pomiedzy nie prowadzacymi DG ? › Re: Jak rozliczya sie z umowy o dzie3o pomiedzy nie prowadzacymi DG ?
    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak rozliczya sie z umowy o dzie3o pomiedzy nie prowadzacymi DG ?
    Date: Tue, 12 Jun 2007 10:48:23 -0700

    On 12 Cze, 18:42, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:

    > BTW nie wiem czy fotki nie zahaczaj o dzia alno c artystyczn
    > do której ni trzeba mie DG - kto poci gnie w tek w t stron ?

    Masz racj :)
    To jest dzia alno artystyczna i dlatego koszty uzyskania 50%

    Je li DG jest wykonywana przez osob wykonuj c tzw. "wolny zawód",
    czyli lekarze, arty ci, dziennikarze, po o ne (dla zainteresowanych
    dalej, mog wstawi wszystko ;)) niestety musi ona te by zg oszona w
    ewidencji dzia alno ci.

    Nie chce mi si szuka , ale bodaj e w 2004 r. (ustawa o swobodzie
    dzia . gosp.) zmusi a wszystkie te osoby do wpisania swojej
    dzia alno ci.
    Nast pi o "pospolite ruszenie" i zapisali si notariusze, adwokaci....
    etc.

    Nie ma wi c lekko ;)

    A jeszcze jedno!

    > Hmm, ok, ale dwie umowy mam juz mam podpisane i nie mam takiego wpisu.
    > Czy
    > US bedzie mnie gnebic jesli sam odprowadze zaliczke bez tego zapisu ? W
    > nastepnych umowach juz bede wiedzial :) Hm, a moze lepiej juz
    > konsekwentnie
    > nie pisac w umowach do konca tego roku kto odprowadza podatek...

    Je li ten kto p aci nie by dookre lony w umowie, to nie ma si czym
    przejmowa . Obowi zek spada wtedy na Ciebie.
    Zwykle w tych gotowych umowach, które mo na zakupi w sklepach
    prowadz cych sprzeda takich druków, jest zapis, e podatek uiszcza
    zamawiaj cy. Dlatego sprawd dok adnie, czy u Ciebie nie znajduje si
    taki paragrafik.

    Mo esz kontynuowa kolejne umowy bez konieczno ci formu owania tego
    zdania.
    Ale to ju wed ug uznania.

    Pozdrawiam,
    Jagna