eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak rozliczyć się z umowy o dzieło pomiedzy nie prowadzacymi DG ? › Re: Jak rozliczyć się z umowy o dzieło pomiedzy nie prowadzacymi DG ?
    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak rozliczyć się z umowy o dzieło pomiedzy nie prowadzacymi DG ?
    Date: Tue, 12 Jun 2007 06:01:34 -0700

    On 12 Cze, 07:40, "maxm" <n...@w...pl> wrote:
    > Nie prowadzac DG zawieram z inna osoba, rowniez nie prowadzaca DG umowe o
    > dzielo, ja w tym przypadku jestem wykonawca. Jak najwygodniej rozliczyc w US
    > dochod z tytulu tej umowy ? Chcialbym aby, o ile to mozliwe, roliczenie
    > obylo sie bez udzialu strony zlecajacej gdyz nie chce zleceniodawcy straszyc
    > i pewnie zniechecic koniecznoscia chodzenia do US, wypelniania PITow. Da sie
    > cos w tej sprawie poradzic ?

    Wszystko si da :)
    Najpierw odpowiedni zapis w umowie o dzie o, e zaliczki na podatek
    odprowadza wykonawca.

    A pó niej sprawa jest prosta, obliczasz sobie podatek sam, stosuj c
    w a ciwe koszty uzyskania przychodu, zwykle 20% i p acisz nale n
    zaliczk do 20-go nast pnego miesi ca po miesi cu, w którym skasowa e
    kas :)

    W ubieg ym roku s u y a do tego deklaracja PIT 53, teraz deklaracji
    brak, ale na przelewie radz zapisa symbol formularza, eby US
    wiedzia co z tym zrobi .

    W rocznym zeznaniu ujmujesz to w rubryce, w której wpisuje si dochody
    z umowy zlecenia.

    I to wszystko :)
    (je li chodzi o podatek dochodowy...)

    Pozdrawiam,