eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak rozliczyć się z umowy o dzieło pomiedzy nie prowadzacymi DG ? › Re: Jak rozliczyc sie z umowy o dzielo pomiedzy nie prowadzacymi DG ?
    From: "maxm" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak rozliczyc sie z umowy o dzielo pomiedzy nie prowadzacymi DG ?
    Date: Tue, 12 Jun 2007 17:07:17 +0200

    Uzytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:1181653294.459962.285210@g37g2000prf.googlegrou
    ps.com...
    > Najpierw odpowiedni zapis w umowie o dzie o, e zaliczki na podatek
    > odprowadza wykonawca.

    Hmm, ok, ale dwie umowy mam juz mam podpisane i nie mam takiego wpisu. Czy
    US bedzie mnie gnebic jesli sam odprowadze zaliczke bez tego zapisu ? W
    nastepnych umowach juz bede wiedzial :) Hm, a moze lepiej juz konsekwentnie
    nie pisac w umowach do konca tego roku kto odprowadza podatek...

    > A pó niej sprawa jest prosta, obliczasz sobie podatek sam, stosuj c
    > w a ciwe koszty uzyskania przychodu, zwykle 20% i p acisz nale n
    > zaliczk do 20-go nast pnego miesi ca po miesi cu, w którym skasowa e
    > kas :)

    Ok, jasne. Czyli nie liczy sie kiedy podpisalem umowe czy pobralem zaliczke
    lecz kiedy otrzymalem cala zaplate ?

    > W ubieg ym roku s u y a do tego deklaracja PIT 53, teraz deklaracji
    > brak, ale na przelewie radz zapisa symbol formularza, eby US
    > wiedzia co z tym zrobi .

    Czy moge prosic o przyklad tytulu przelewu ? Moze byc np. "Zaliczka na
    podatek dochodowy z tytulu umowy o dzielo z dnia XX.XX.2007 - PIT53" ?

    > W rocznym zeznaniu ujmujesz to w rubryce, w której wpisuje si dochody
    > z umowy zlecenia.

    Ja mam umowy o dzielo. Rozumiem, ze traktuje sie to tak samo ?

    > I to wszystko :)
    > (je li chodzi o podatek dochodowy...)

    Hmm, czy powinienem wiedziec cos jeszcze ? :)

    > Pozdrawiam,

    Rowniez pozdrawiam i baaardzo dziekuje za pomoc.

    M.