    Subject: Re: Jak się pozbyć samochodu?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: gonia <g...@w...pl>
    Date: Fri, 26 Aug 2016 11:35:46 +0200

    W dniu 2016-08-25 o 19:43, cef pisze:

    > To nie wiem o co Ci chodzi.
    > Myślałem, że to dopisali niedawno, a wcześniej było inaczej, choć ostatnio
    > raczej opodatkowują raczej też zakupy bez odliczeń
    > (vide samochody i częściowo odliczany VAT)
    > Nigdy nie zwracalem uwagi na te wyłączenia,
    > bo zakupy mam raczej opodatkowane.

    nie, nie zakupy opodatkowuje się tylko sprzedaż w związku z uchylonym
    zwolnieniem od sprzedaży towarów używanych - to nie ja napisałam, że
    przekazanie i darowizny są transakcjami opodatkowanymi. Są, masz rację -
    ale pod warunkiem, którego nie dodałeś - ja tylko w kwestii formalnej;)

    > Ale dlaczego szukasz w artykułach dotyczących likwidacji?
    > Przecież mowa o darowiźnie czy przekazaniu na potrzeby osobiste.
    > Ja widzę art 29a ust 2 - chyba, że jest jakoś uchylony o czym nie wiem.

    Bo zazwyczaj przekazanie na potrzeby osobiste jest związane z likwidacją
    działalności i pozostałymi na jej zakończenie towarami, ale możemy
    uznać,że wyszłam poza zakres - tylko co to zmienia? w art. 29 a ust.2
    dalej jest mowa o cenie nabycia określonej na moment dostawy - ale
    dostawy, której dokonałbyś dzisiaj

    > Mit do gołej ziemi nie jest mitem, bo art 14 nie pozostawia wątpliwości.
    > Nikt nie mówi, że przy likwidacji trzeba sprzedawać po cenie rynkowej -
    > bo chyba tak rozumujesz -spis z natury jest z natury i może być - a
    > nawet jest wg cen odpowiadających realnej wartości.
    > "Do gołej ziemi" jest prostym i klasycznym, wręcz klinicznym przykładem
    > likwidacji działalności.

    a tu się poddaję - próbowałam zrozumieć:
    - jakich wątpliwości?
    - nikt nie każe sprzedawać WCALE - a jeżeli nie po cenach rynkowych, to
    jakich?
    - cena realnej wartości to jaka cena, jeżeli nie rynkowa?

    jak widać, niewiele firm zlikwidowałeś, za to za dużo się naczytałeś nie
    tych treści co trzeba -

    dla mnie PAS
    kopanie się z koniem pozostawię masochistom;-)

    g.