  • 1. Data: 2004-02-02 22:40:01
    Temat: Jak się rozliczyć z US przy umowie o dzieło?
    Od: "ZR" <zibik2002(tnijspam)@tlen.pl>

    Witajcie, mam podpisaną umowę o dzieło, gdzie jestem stroną wykonującą
    określoną usługę. Firma, dla której wykonuję przedmiot umowy odprowadziła od
    kwoty zawartej w umowie zaliczkę na podatek w wysokosci 19% od kwoty
    pomiejszonej o koszt uzyskania przychodu.
    Moje pytanie jest następujące: Czy ja muszę składać jakieś rozliczenie w US
    (poza ujęciem przychodu w rozliczeniu rocznym), ewentualnie w ZUS? Dostałem
    do ręki kwotę pomniejszoną o podatek, więc uważam, że nie ale wolę się
    upewnić. Rozliczenie miało miejsce w styczniu br.
    Dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2004-02-03 00:05:04
    Temat: Re: Jak się rozliczyć z US przy umowie o dzieło?
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "ZR" <zibik2002(tnijspam)@tlen.pl> wrote in message
> [...]
    > do ręki kwotę pomniejszoną o podatek, więc uważam, że nie ale wolę się
    > upewnić. Rozliczenie miało miejsce w styczniu br.

    Firma powinna wystawić ci pit-11, a ty do konca kwietnia nastepnego roku (o
    ile się nic nie zmieni) na podstawie tego pit-11 rozliczysz się na pit-37.
    W tej chwili niczego i nigdzie nie musisz załatwiać.

  • 3. Data: 2004-02-03 07:21:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik poilkj napisał:
> [...]
    >
    > Firma powinna wystawić ci pit-11, a ty do konca kwietnia nastepnego
    > roku (o ile się nic nie zmieni) na podstawie tego pit-11 rozliczysz

    Co ty z tym PIT-11?
    Od umów cywilnoprawnych jest PIT-8B. Zapisz to sobie gdzieś i nie
    mieszaj ludziom w głowach.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-02-05 02:26:23
    Od: grynio001<t...@o...pl>

> [...]
    wolę się
    > upewnić. Rozliczenie miało miejsce w styczniu br.

    Od umowy zlecenia powinni pobrac zaliczke na podatek w wysokosci
    20% a nie 19%. Pracodawca sklada w US za dany miesiac PIT-4 i
    umieszcza informacje o tej zaliczce w polu C.66. Ty nie musisz nic w
    US ani ZUS skladac.
    Na koniec roku dostaniesz PIT-8B do rozliczenia rocznego.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-02-05 07:26:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik grynio001 napisał:

    > Od umowy zlecenia powinni pobrac zaliczke na podatek w wysokosci 20%
    > a nie 19%. Pracodawca sklada w US za dany miesiac PIT-4 i

    W tym roku (od umów wpłaconych po 31 grudnia 2003) zaliczka wynosi już
    19% a nie 20%.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk