  • 1. Data: 2004-02-02 21:21:50
    Temat: odliczenie kompa
    Od: "MaciejG" <j...@p...onet.pl>

    Witam, pracuje w serwisie w firmie zajmujacej sie sprzedarza komputerow. Czy
    jako pracownik takiej firmy i osoba na co dzien uzywajaca kompa moge sobie
    odliczyc od podatku vacik za komputer? aha, fakturka jest na mnie, imie,
    nazwisko, adres zamieszkania ale nie ma nr NIP (nie znam go na pamiec, a nie
    mialem sciagi:)), aha jestem jeszcze studentem jesli to cos zmieni:))

    MaciejG
    gg 521505

  • 2. Data: 2004-02-02 23:07:58
    Temat: Re: odliczenie kompa
    Od: "Wiola" <w...@b...com.pl>

    Użytkownik "MaciejG" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > mialem sciagi:)), aha jestem jeszcze studentem jesli to cos zmieni:))
    --------------------------
    NIP nie jest niezbędny akurat ważne że masz Fakture Vat komputer jest ci
    potrzebny do pracy i możesz odliczyć ten zakup ( uwaga nie Vat ) liczy sie
    brutto z faktury tylko do limitu odliczeń.
    Wiola

  • 3. Data: 2004-02-02 23:21:26
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-02-02 22:21, Użytkownik MaciejG napisał:
> [...]
    > mialem sciagi:)), aha jestem jeszcze studentem jesli to cos zmieni:))
    A jesteś płatnikiem VAT?

    Maciek

  • 4. Data: 2004-02-03 00:04:41
    Od: "Janusz" <u...@m...pl>

    Użytkownik "Maciek Bartnik" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    Czy
    > A jesteś płatnikiem VAT?
    >
    > --
    A jest !!!!. Przy zakupie każdego towaru bez wyjątku, chleba ,masła, cukru
    itd. płaci 22% VAT
    Czy to nie wystarcza !!!!. Jezeli wiec na kazdym kroku jest obdzierany ze
    skóry, to przymajmiej
    raz może nie płacić dwukrotnie, w sklepie i w US.
    Pozdrawiam
    Janusz

  • 5. Data: 2004-02-03 00:34:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2004, Janusz wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ A jest !!!!. Przy zakupie każdego towaru bez wyjątku, chleba ,masła, cukru

    Znaczy: nie czytasz grupy.
    W szczegolności wniosku do którego (C) rości sobie Bogusław:
    "VAT płacą ci co są z niego ZWOLNIENI".
    Jakkolwiek wydawałoby ci się to nielogiczne - przyjmij do
    wiadomości że tu krąży pojęcie "logika podatkowa" ;)

    >+ Jezeli wiec na kazdym kroku jest obdzierany ze
    >+ skóry, to przymajmiej
    >+ raz może nie płacić dwukrotnie, w sklepie i w US.

    JEŚLI w *zeszłym* roku mógł "odliczyć komputer" jako pracownik,
    to owszem: było to uwarunkowane *wcześniejszym* zapłaceniem VAT.
    Ale nie zmienia to faktu że odliczenie dotyczyło podatku DOCHODOWEGO
    (19%) a *nie VAT* (22%).
    Jeśli ma zamiar *odliczać VAT* - to widocznie jest płatnikiem (czyli
    odliczy i nie zapłaci), innej możliwości nie ma... :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-02-03 08:38:36
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

> [...]
    nie
    > mialem sciagi:)), aha jestem jeszcze studentem jesli to cos zmieni:))

    Czy chodzi Ci o odliczenie komputera jako "zakupu pomocy naukowych"?
    Jeśli tak, to ważne jest zatrudnienie na umowę o pracę i oczywiście fakt, że
    jest on niezbędny do wykonywanej pracy.

    pozdrawiam
    sia_ka

  • 7. Data: 2004-02-03 12:18:28
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

> [...]
    nie
    > mialem sciagi:)), aha jestem jeszcze studentem jesli to cos zmieni:))

    Niestety, vaciku nie odliczysz, bo niby od czego? Vat naliczony odlicza się
    od Vatu należnego. Trzeba mieć własną działaność gosp. i być Vatowcem.

    Odliczysz 19% wydatku (brutto) od podatku dochodowego w rocznym rozliczeniu,
    ale tylko do pewnego limitu i uwaga: tylko wtedy, jeśli jesteś zatrudniony
    na umowę o pracę, a nie np. na um-zlec.

    Tomek

  • 8. Data: 2004-02-03 16:58:53
    Od: "MaciejG" <j...@p...onet.pl>

    witam,
    dokladnie, chodzi o odliczenie kompa jako "pomocy naukowej", jestem
    studentem zaocznym Politechniki, oraz pracuje na pełen etat w serwisie w
    firmie zajmujacej sie sprzedarzą komputerów. Udalo mi sie zdobyc note
    korygujacą i juz mam wszystko w papierach w porządku, fakturka vat'owska
    (kupiłem po normalnych cenach sklepowych z vat'em) i nota korygujaca (z
    NIP'em). Wczesniej nigdy kompa nie odliczalem.

    MaciejG
    gg 521505

  • 9. Data: 2004-02-03 18:19:22
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > ... Udalo mi sie zdobyc note
    > korygujacą i juz mam wszystko w papierach w porządku, fakturka vat'owska
    > (kupiłem po normalnych cenach sklepowych z vat'em) i nota korygujaca (z
    > NIP'em).

    Gwoli ścisłości - notę korygującą wystawia nabywca, a nie sprzedający, więc
    notę, to możesz wystawić Ty, a nie sprzedawca. Sprzedawca może wystawić
    jedynie fakturę-korektę, a to nie to samo, co nota.

    Tomek

  • 10. Data: 2004-02-03 18:36:15
    Od: "MaciejG" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > notę, to możesz wystawić Ty, a nie sprzedawca. Sprzedawca może wystawić
    > jedynie fakturę-korektę, a to nie to samo, co nota.

    no oki, ja wystawilem:))
    wiec moge czy nie?:) no te 19% zwrotu...

    MaciejG
    gg 521505