  • 1. Data: 2004-02-02 22:09:37
    Temat: ZUS i student prowadz. dzial. gosp.
    Od: "MiHaU" <m...@W...wp.pl>

    Witam!

    Chcialbym z kolega otworzyc dzialalnosc gospodarcza, mielibysmy zostac
    wspolwlascicielami.

    Kolega jest juz zatrudniony, wiec nie musialby odprowadzac skladki ZUS,
    natomiast ja jako student tak.

    Czy istnieje mozliwosc chocby zredukowania tej stawki, biorac pod uwage to,
    ze chcialbym byc wciaz wspolwlascicielem.

    Pozdr
    MiHaU

  • 2. Data: 2004-02-02 23:39:28
    Temat: Re: ZUS i student prowadz. dzial. gosp.
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 2. lutego 2004 23:09 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane MiHaU:

    > Witam!
    >
    > Chcialbym z kolega otworzyc dzialalnosc gospodarcza, mielibysmy zostac
    > wspolwlascicielami.
    >
    > Kolega jest juz zatrudniony, wiec nie musialby odprowadzac skladki ZUS,

    No nie tak hop na babę dziecko.
    a) zdrowotne dalej musi
    b) społeczne też, jeśli nie zarabia >= 800zł brutto (a może już jest
    więcej?)

    > Czy istnieje mozliwosc chocby zredukowania tej stawki, biorac pod uwage
    > to, ze chcialbym byc wciaz wspolwlascicielem.

    Możesz się zatrudnić :)

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-02-03 00:07:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2004, Tristan Alder wrote:

    >+ W odpowiedzi na pismo z dnia pon 2. lutego 2004 23:09 opublikowane na
    >+ pl.soc.prawo.podatki podpisane MiHaU:
    [...]
    >+ > Czy istnieje mozliwosc chocby zredukowania tej stawki, biorac pod uwage
    >+ > to, ze chcialbym byc wciaz wspolwlascicielem.
    >+
    >+ Możesz się zatrudnić :)

    ...albo wziąć gdzieś umowę zlecenia "osobistą" z innego zakresu niż DG...
    (na kogoś kto zapoda definitywną interpretację dla "pokrywania się"
    też czekam z ciekawości :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-02-03 00:23:26
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <P...@A...porte
    zjan.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
    > [...]
    >
    > ...albo wziąć gdzieś umowę zlecenia "osobistą" z innego zakresu niż DG...
    > (na kogoś kto zapoda definitywną interpretację dla "pokrywania się"
    > też czekam z ciekawości :))

    No Gotfryd, sam mi kiedyś zwróciłeś uwagę na słówko 'obowiązkowo' w
    ustawie... Zbieg ubezpieczeń nastepuje tylko dla tytułów, z których
    obowiązkowo odprowadza się ZUS. Student od umowy-zlecenia nie odprowadza
    ZUSu obowiązkowo, zatem klapa.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2004-02-03 07:43:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2004, Samotnik wrote:
    [...]
    >+ No Gotfryd, sam mi kiedyś zwróciłeś uwagę na słówko 'obowiązkowo' w
    >+ ustawie...

    Erm... no tak :], thx !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-02-03 22:21:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bvp6vk$5i9$5@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:

    > czyli co, odprowadzając ZUS od UZ jako nie-student mam z głowy społeczne w
    > DG? Ale kiedy? Też jeśli przekroczę jakiś próg w UZ?

    Niecałe 150 zł, ale nie potrafię znaleźć tego progu w przepisach, może ktoś
    inny wskaże.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 7. Data: 2004-02-03 22:22:43
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 3. lutego 2004 01:23 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Samotnik:

  • 8. Data: 2004-02-03 22:31:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 3. lutego 2004 23:21 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Samotnik:

    > Niecałe 150 zł, ale nie potrafię znaleźć tego progu w przepisach, może
    > ktoś inny wskaże.

    Kurcze, to byłoby niezłym jajem, bo przecież społeczne to kupa kasy i ludzie
    nie raz się na tym wykładają. A tak co, walnę sobie UZ z kimśtam i już mam
    z głowy społeczne?

  • 9. Data: 2004-02-03 23:19:15
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bvp7gk$5i9$7@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:

    > Kurcze, to byłoby niezłym jajem, bo przecież społeczne to kupa kasy i ludzie
    > nie raz się na tym wykładają. A tak co, walnę sobie UZ z kimśtam i już mam
    > z głowy społeczne?

    Wszystko oprócz zdrowotnej masz z głowy, AFAIR.

    Ludzie po prostu o tym nie wiedzieli. Robi się to coraz popularniejsze i
    niedługo ustawodawca podniesienie limit, no ale tymczasem jest furtka...

    Szkoda, że sam nie mogę skorzystać. ;( Mam na razie głęboko gdzieś moją
    emeryturę, która jawi mi się jako zupełnie nieokreślony twór wyliczany na
    niewiadomych zasadach, którego może nawet nie dożyję. I jeszcze do tego
    pewien tłusty, pyzaty wicepremier w okularach chce, żebym płacił więcej,
    argumentując to wzrostem mojej emerytury... Dziękuję panu wicepremierowi
    za troskę, jednocześnie wyrażając oburzenie z powodu traktowania mnie
    jak idioty - przecież ja składkę mogę sobie w dowolnej chwili dobrowolnie
    podnieść, nie potrzebuję do tego 'pomocy' wicepremiera...
    --
    Samotnik