  • 1. Data: 2004-02-02 21:29:26
    Temat: Vat czy nie Vat
    Od: "Maciek" <N...@o...pl>

    Pytanie pewnie naiwne, ale z powodu braku orientacji w temacie
    nie moge sobie jakos poradzic z podjeciem decyzji,
    wiec moze ktos moglby podjac ja za mnie:)
    Mam prace panstwowa,+ drobne uslugi (obrot 300 zl mies, na zasadach
    ogolnych)
    Wynajmuje tez 2 pomieszczenia (PITy) i teraz jesli wynajme trzecie za 450
    zl/mies, to przekrocze obrot 47 500 zl (wiem ze pracy panstwowej tu do
    obrotu sie nie liczy) co zobowiaze mnie do przejscia na VAT.
    Czy mozna przewidziec, czy warto wynajmowac to trzecie pomieszczenie i
    placic wyzsze podatki (bo dojdzie VAT) czy moze nie warto, bo VAT o ktorym
    malo wiem skomplikuje mi zycie i podniesie podatki tak ze nowy najem wcale
    nie podniesie dotychczasowego dochodu?
    Prosze o rade.
    Maciek Lawrynowicz

    f...@o...pl

  • 2. Data: 2004-02-02 22:52:36
    Temat: Re: Vat czy nie Vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2004, Maciek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Czy mozna przewidziec, czy warto wynajmowac to trzecie pomieszczenie i
    >+ placic wyzsze podatki (bo dojdzie VAT)

    A nie jest tak że wynajem lokali *mieszkalnych* jest z VATu zwolniony ?
    Dla odmiany "typowemu VATowcowi" wychodzi na jedno czy dostanie rachunek
    "na kwotę" czy f-rę "na kwotę plus VAT".
    Oczywiście nieopłacalne kombinacje też na pewno są (hm... garaż dajmy
    na to mieszkalny chyba nie jest :]. Albo wynajem "nieVATowcowi" na DG
    też przyniesie straty).
    Tak że nie trzeba przewidzieć tylko stać się mniej tajemniczym: do
    wróżki cię posyłał nie będę, ale do biura podatkowego tak, niech
    sobie (za pieniądze) wyciągają z ciebie wszystko co chcesz ukryć ;)

    [...]
    >+ Prosze o rade.

    Wykluczone. Zakładam że wiesz czemu ;> ! (wiesz ?)

    pozdrowienia, Gotfryd