  • Data: 2011-02-28 07:04:04
    Temat: Re: Jak siostra może splacic mieszkanie ojca?
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26-02-2011 01:14, Gotfryd Smolik news rzecze:

    > podatkowej: do podważenia jest w ogóle czynność darowizny!
    > To coś, co powodowało już flejmy w przeszłości i raczej nie
    > kojarzy się właściciwie "zwykłemu człowiekowi": np. zdarzenie które
    > można by nazwać "odpuszczeniem długu" darowizną nie jest, mimo,
    > że skutki majątkowe ma podobne.
    > Podobnie przy "daniu przez siostrę z myślą że z przedmiotem darowizny
    > coś dalej się stanie".

    Owszem. Ale należy mówić krótko i węzłowato: darowałem.
    A co ona z tym zrobiła, jej sprawa, wolno jej, nikt niczego
    nie kazał, ani nie sugerował. Nikt nie sugerował też,
    ani jawnie, ani domniemanie, że "w zamian" ma wykonać
    jakąkolwiek darowiznę na rzecz siostry. Ona też może
    wykonać darowiznę- takie jej zbójeckie prawo :-)

    > Fakt "dania za darmo" *nie wyczerpuje* definicji darowizny, i w tym
    > leży problem :D (musi jednocześnie być *jeszcze* "zobowiązuje się"
    > oraz "na rzecz" - niespełnienie dowolnego z warunków powoduje, że
    > czynność nie jest darowizną).

    No przecież wszystkie warunki są spełnione...
    Załóżmy, że ojciec darowuje córce mieszkanie, a ta daruje
    pierwszej określoną kwotę pieniężną.

    Skarbówka będzie "udowadniać", że "mają ze sobą związek",
    kiedy przecież nie mają (formalnie- bo nie mogą,
    nieformalnie- nikt tak nie stwierdzi).
    Czy mogą twierdzić "ale my wiemy lepiej,
    w niepisanej umowie ojciec zobowiązał córkę do darowizny"?

    Pomijam fakt, że ja bym zrobił darowiznę na obie,
    a potem do sądu ze zgodnym wnioskiem o zniesienie współwłasności
    ze spłatą- taniej, prościej, skarbowy nie podskoczy,
    a siostra się nagle z darowizny nie "rozmyśli"
    (wiadomo, z rodziną to najlepiej na zdjęciu itd itp ;-)

    --
    Dominik (& kąpany)