  • 1. Data: 2004-01-29 18:39:50
    Temat: Jak to rozumieć?
    Od: "wieols" <w...@z...pl>

    Kogo zalicza się do "płatników podatków niebędących podatnikami". Jest to
    cytat z objaśnień do NIP-3 i zastanawiam się czy mnie to dotyczy. Pracowałem
    w czasie wakacji i zarobiłem kwotę niższą od kwoty wolnej od podatku. Firma
    jednak zapłaciła za mnie podatek.Teraz złożę PITa i odzyskam te podatki. Czy
    w tej sytuacji zaliczam się do w/w grupy.
    pozdrawiam
    wieols

  • 2. Data: 2004-01-29 21:27:24
    Temat: Re: Jak to rozumieć?
    Od: "aga" <j...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "wieols" <w...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Czy
    > w tej sytuacji zaliczam się do w/w grupy.

    W tej sytuacji ciebie to nie dotyczy. Platnik (w skrocie) to osoba, ktora
    potraca ci podatki z wynagrodzenia i odprowadza do US. Platnikiem podatkow
    moze byc osoba bedaca podatnikiem (zaklad pracy) lub nim niebedaca (osoba
    nie prowadzaca dzialalnosci). Tu chodzi o okreslenie grupy platnikow. A ty
    platnikiem nie jestes.
    Aga