  • 1. Data: 2009-02-17 17:25:58
    Temat: Jak to teraz z placeniem ZUS przy DG ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    Witam
    5 lutego weszla w zycie nowa ustawa
    http://prawo.money.pl/akty-prawne/dziennik-ustaw/ust
    awa;z;dnia;5;grudnia,dziennik,ustaw,2009,008,38.html

    No i troche nie czaje jak to teraz jest.
    Kiedys bylo tak, ze jezeli prowadze dzialalnosc gospodarcza, i nie mam
    "etatu" (lub byl on ponizej minimum krajowego ok 1300 zl) to place ZUS z DG.
    A teraz jak to bedzie ?
    1) Ten etat musi wynosic minimum 60% sredniej krajowej (czyli aktualnie
    jakies 1900 zl) ?
    2) A jezeli mam dwa kawalki eteatow w roznych firmach i lacznie mam te 60%
    to sie liczy czy nie ?

    Fantom

  • 2. Data: 2009-02-17 18:00:52
    Temat: Re: Jak to teraz z placeniem ZUS przy DG ?
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Fantom w <news:gnes1n$16c9$1@news.mm.pl>:

> [...]

    > jakies 1900 zl) ?
    > 2) A jezeli mam dwa kawalki eteatow w roznych firmach i lacznie mam te 60%

    A ta zmiana:
    2) w art. 9 po ust. 2a dodaje się ust. 2b w brzmieniu:
    "2b. Osoba,
    ^^^^^^^^^^^^
    o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2, prowadząca jednocześnie
    ^^^^^^^^
    pozarolniczą działalność, o której mowa w art. 8 ust. 6 pkt 1, podlega
    obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym z tytułu tej
    działalności, jeżeli z tytułu wykonywania pracy nakładczej podstawa
    wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe jest niższa od
    obowiązującej tę osobę najniższej podstawy wymiaru składek dla osób
    prowadzących pozarolniczą działalność. Może ona dobrowolnie, na swój
    wniosek, być objęta ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi również z
    tytułu, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2.".

    to jak myślisz, kogo dotyczy, i czy aby na pewno pracowników
    etatowych?

    Hint ^^^^^^

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2009-02-18 10:24:16
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Fantom pisze:
    > 1) Ten etat musi wynosic minimum 60% sredniej krajowej (czyli aktualnie
    > jakies 1900 zl) ?
    w ZUS-ie twierdzą, że na razie nic się nie zmieniło i wystarczy
    zatrudnienie w wysokości płacy minimalnej