  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 14 Feb 2004 13:44:08 +0100
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Subject: Re: Jak uniknąć środków trwałych - komputery

    Hello Denyce,

    Saturday, February 14, 2004, 1:14:32 PM, you wrote:

    [...]

    > wniosłem do firmy własny komputer o wartości ok. 1000pln (domyslam się, że
    > nie musze go wrzucić w ST ze względu na wartość)
    > teraz kupiłem nowy komputer,
    > -monitor lcd ok. 3400pln
    > -skrzynka ok. 3000pln (mogę mieć faktury na poszczególne części)

    No to przegrzebane - trzeba było 'modernizować' stary komputer...

    > Z tego co słyszałem, powinienem CAŁY ZESTAW (czyli ok. 6400pln) wrzucić w
    > ST.
    > Chciałbym uniknąć amortyzacji tylko wpisąć ten wydatek jednorazowo jako KUP.

    > Pytanie czy jest to możliwe? Czy da się w tym przypadku obejść ST (w końcu
    > Polak potrafi)

    W tym wypadku IMnsHO już się nie da.

    > Jak naprawde powinno traktować się komputery w firmie?

    Normalnie.

    > Czy jest różnica jak kupuje się faktycznie gotowy zestaw w sklepie, a jak
    > samemu się go składa z zakupionych części ?

    Niewielka chyba, że uda Ci się złożyć poniżej granicy 3500 PLN.

    > Co dalej zrobić gdy kupię jeszcze drukarkę lub skaner za np. 3000pln, czy
    > urządzenia peryferyjne
    > też trzeba "sumować" w zetawie z całym kompem ?

    I tak i nie. Owszem - należy to dopisać jako rozszerzenie zestawu ale
    w koszty zaliczyć możesz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl