  • 1. Data: 2011-03-08 21:27:07
    Temat: Jak z PIT-36 odczytać ile zarobiłem?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    właśnie wypełniliśmy z żoną Pit-36, wspólny. W jaki sposób obliczyć z
    tego pitu, ile w roku 2010 zarobiłem w rzeczywistości (ile mi pospływało
    na konto/do ręki/etc razem)?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2011-03-08 21:32:29
    Temat: Re: Jak z PIT-36 odczytać ile zarobiłem?
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-08, o godz. 22:27:07
    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > właśnie wypełniliśmy z żoną Pit-36, wspólny. W jaki sposób obliczyć z
    > tego pitu, ile w roku 2010 zarobiłem w rzeczywistości (ile mi
    > pospływało na konto/do ręki/etc razem)?

    Zalogować się do mBanku, spisać, napisać na PIT-36, odczytać z PIT-36

    Tomek

  • 3. Data: 2011-03-08 21:35:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 08.03.2011 22:32, tomek pisze:

    > Zalogować się do mBanku, spisać, napisać na PIT-36, odczytać z PIT-36

    A jakaś bardziej rzeczowa i na temat odpowiedź?
    Czy mam rozumieć, że tego się nie da wyliczyć?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2011-03-08 23:03:13
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-08, o godz. 22:35:16
    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał(a):

    > A jakaś bardziej rzeczowa i na temat odpowiedź?
    > Czy mam rozumieć, że tego się nie da wyliczyć?

    W przypadku ogólnym się nie da.

    Przykładowo, jeśli amortyzujesz samochód kupiony w tym roku za 50000,
    amortyzacja rozpisana na 5 lat, to wydałeś 50000 ale w koszty
    wpisałeś tylko 10000.

    Jeśli masz autorskie umowy o dzieło to na PIT-36 masz tylko
    wirtualne koszy 50%, a realne masz co najwyżej na wyciągu z banku
    i/lub na paragonach czy fakturach.

    Itd itp.

    Tomek

  • 5. Data: 2011-03-09 06:12:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 09.03.2011 00:03, tomek pisze:

    > W przypadku ogólnym się nie da.

    Czyli jednym słowem zarabiam ileśtam i bez prowadzenia przez rok
    oddzielnej księgowości domowej nie umiem stwierdzić ile realnie zarabiam
    i np. porównać się z kolegą? No szkoda, bo tak mnie ciekawiło, jak
    wyglądam w porównaniu ze znajomym oraz ile tak naprawdę realnie
    przejadam. Myślałem, że na podstawie 11tek i pit5 do tego dojdę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2011-03-09 06:22:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Czyli jednym słowem zarabiam ileśtam i bez prowadzenia przez rok
    > oddzielnej księgowości domowej nie umiem stwierdzić ile realnie zarabiam

    Nie stwierdzisz, bo wysokość podatku nie zależy tylko od przychodu.

    > i np. porównać się z kolegą? No szkoda, bo tak mnie ciekawiło, jak

    W przybliżeniu możecie poporównywać swoje podstawy opodatkowania.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-03-09 07:17:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 09.03.2011 07:22, Liwiusz pisze:

    > Nie stwierdzisz, bo wysokość podatku nie zależy tylko od przychodu.

    > W przybliżeniu możecie poporównywać swoje podstawy opodatkowania.

    Tylko mamy różne formy przychodu, więc to nijak nie jest wiarygodne. Ja
    np. z DG mam realny KUP, a on z etatu ma ryczałtowy

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2011-03-09 18:01:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 08 Mar 2011 22:27:07 +0100, w <il66vb$vac$1@news.onet.pl>, Przemysław Adam
    Śmiejek <n...@s...pl> napisał(-a):

    > Witam,
    >
    > właśnie wypełniliśmy z żoną Pit-36, wspólny. W jaki sposób obliczyć z
    > tego pitu, ile w roku 2010 zarobiłem w rzeczywistości (ile mi pospływało
    > na konto/do ręki/etc razem)?

    Jeżeli prowadzisz DG, to zostają dokumenty kasowe :).

  • 9. Data: 2011-03-09 22:32:35
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Jeżeli prowadzisz DG, to zostają dokumenty kasowe :).
    A co to za wynalazek ?

    --
    PawełJ

  • 10. Data: 2011-03-10 02:18:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 09.03.2011 19:01, r...@k...pl pisze:

    > Jeżeli prowadzisz DG, to zostają dokumenty kasowe :).

    A są obowiązkowe? Bo ja ni cholery ich nie prowadzę.

    Akurat z DG to problem żaden, bo przecie do DG prowadzę księgowość, a
    dochód na rękę to
    Przychód - KUP - haracz na morderców w kitlach. Gorzej, że moje dochody
    są także z UoP, UoD i U-Z.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek