  • 1. Data: 2006-10-02 14:22:42
    Temat: Jak zakwalifikować sieć komputerową?
    Od: "Gabriela Kociszewska" <g...@m...pl>

    Firma świadczy usługi związane z dostepem do internetu i w związku z tym
    instaluje w bloku lub blokach sieć, która jest własnością tej firmy.
    I mam pytanie. Wg Was do której grupy KŚT można zakwalifikować sieć
    komputerową ? Czy jako całość urządzenia teletransmisji przewodowej ( grupa
    6, stawka amortyzacyjna 10%) czy może jako zespoły komputerowe (grupa 4,
    stawka amortyzacyjna 30%).

    Pozdrawiam
    Gabi

  • 2. Data: 2006-10-02 14:28:22
    Temat: Re: Jak zakwalifikować sieć komputerową?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gabriela Kociszewska wrote:

> [...]
    > przewodowej ( grupa 6, stawka amortyzacyjna 10%) czy może jako zespoły
    > komputerowe (grupa 4, stawka amortyzacyjna 30%).

    Jeśli okablowanie sieci jest instalowane w sposób trwały (listwy,
    korytka, etc) to zwiększa wartość budynku. Wiem, że ostatnio lubelskie
    US-y kontrolują to bardzo dokładnie. A jeśli budynek należy do kogo
    innego niż włąściciel sieci, to szukaj hasła "inwestycja w obcych
    środkach trwałych'.

  • 3. Data: 2006-10-02 14:45:16
    Od: "Gabriela Kociszewska" <g...@m...pl>

    > jeśli budynek należy do kogo
    > innego niż włąściciel sieci, to szukaj hasła "inwestycja w obcych środkach
    trwałych'.

    No właśnie do kogoś innego niż właściciel sieci i w związku z tym trzeba to
    zakwalifikować do środków trwałych a nie w koszty.
    Czytałam kiedyś wypowiedź biegłego rewidenta, że sieci nie mozna traktować
    jako inwestycja w obcych srodkach trwałych bo o takie inwestycje są wtedy
    jezeli firma internetowa otrzymałaby w dierżawę środek trwały i dokonałaby w
    nim ulepszeń, modernizacji itp.
    Tylko pytanie jest wg jakiej stawki to amortyzować? Do której grupy
    zaliczyć? Bo wiem że firmy przyjmują różne stawki i ze US w czasie kontroli
    przyjmowały odmienne stanowiska.

  • 4. Data: 2006-10-02 17:23:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Oct 2006, Gabriela Kociszewska wrote:

    > No właśnie do kogoś innego niż właściciel sieci i w związku z tym trzeba to
    > zakwalifikować do środków trwałych a nie w koszty.

    IMO nijak "w związku z tym", bo bez związku czyja jest sieć nie będzie
    ona stanowić kosztu tylko inwestycję.
    W postaci ulepszenia... a nie ST.

> [...]
    > jezeli firma internetowa otrzymałaby w dierżawę środek trwały i dokonałaby w

    No przecież jureq Ci pisze: firma otrzymała w najem lokal, niewątpliwie
    stanowiący środek trwały, i dokonała inwestycji w ten lokal poprzez
    ulepszenie (w ustawowym rozumieniu "ulepszenia ST").

    > Tylko pytanie jest wg jakiej stawki to amortyzować?

    IMO to co jureq pisze nie jest pozbawione podstaw i kilka razy taką
    argumentację widziałem: *tak jak budynek*.
    Czyli coś na 50 lat :>
    Tylko mi nie pisz że dla sieci komputerowej w skład której wchodzi
    sprzęt który za 3 lata będzie "zacofany" jest to bez sensu, bo tyle
    to sam wiem :[
    Przepis dla "szybko zużywających się ST" jest, przepisu dla "szybko
    zużywających się ulepszeń" nie widać :(

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-10-03 09:00:30
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 10/2/2006 4:45 PM, Użytkownik Gabriela Kociszewska napisał:

> [...]
    > jezeli firma internetowa otrzymałaby w dierżawę środek trwały i dokonałaby w

    Jakie było uzasadnienie tego stanowiska?

  • 6. Data: 2006-10-03 09:03:08
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 10/2/2006 7:23 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > IMO to co jureq pisze nie jest pozbawione podstaw i kilka razy taką
    > argumentację widziałem: *tak jak budynek*.
    > Czyli coś na 50 lat :>

    Nie strasz. Inwestycje w obcych budynkach można odpisywać przez 10 lat
    (minimum bo można dłużej)

  • 7. Data: 2006-10-03 09:38:18
    Od: "Gabriela Kociszewska" <g...@m...pl>

    > Jakie było uzasadnienie tego stanowiska?

    To było chyba osobiste zdanie tego pana bo na żaden przepis się nie powołał.

  • 8. Data: 2006-10-03 11:13:46
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 10/3/2006 11:38 AM, Użytkownik Gabriela Kociszewska napisał:

    > To było chyba osobiste zdanie tego pana bo na żaden przepis się nie powołał.

    Pewnie kierował się tym, że inwestycja w ost to ulepszenie środka
    trwałego a definicja środka trwałego zawiera w sobie fakt użytkowania
    *do celów działalności*. Skoro ISP budynku do swoich celów nie użytkuje
    to nie można mówić o ulepszeniu (tzn o ulepszeniu można mówić ale nie
    można mówić o ulepszeniu *środka trwałego*).

  • 9. Data: 2006-10-03 20:28:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Oct 2006, \n wrote:

    > Nie strasz. Inwestycje w obcych budynkach można odpisywać przez 10 lat
    > (minimum bo można dłużej)

    Acha. To zdecydowanie lepiej :) (choć brak korzystania z "przyspieszonej"
    na logikę jest nielogiczny). Przyznaję że wartość pisałem "z głowy czyli
    z niczego" :] (dlatego "coś")

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-10-03 21:07:00
    Od: "Bartek" <b...@t...wytnij.tenbit.pl>

    > Jakie było uzasadnienie tego stanowiska?

    A nie było to podejscie wg ustawy o rachunkowosci a nie podatkowej?