    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak zakwalifikować sieć komputerową?
    Date: Mon, 2 Oct 2006 19:23:31 +0200

    On Mon, 2 Oct 2006, Gabriela Kociszewska wrote:

    > No właśnie do kogoś innego niż właściciel sieci i w związku z tym trzeba to
    > zakwalifikować do środków trwałych a nie w koszty.

    IMO nijak "w związku z tym", bo bez związku czyja jest sieć nie będzie
    ona stanowić kosztu tylko inwestycję.
    W postaci ulepszenia... a nie ST.

    > Czytałam kiedyś wypowiedź biegłego rewidenta, że sieci nie mozna traktować
    > jako inwestycja w obcych srodkach trwałych bo o takie inwestycje są wtedy
    > jezeli firma internetowa otrzymałaby w dierżawę środek trwały i dokonałaby w
    > nim ulepszeń, modernizacji itp.

    No przecież jureq Ci pisze: firma otrzymała w najem lokal, niewątpliwie
    stanowiący środek trwały, i dokonała inwestycji w ten lokal poprzez
    ulepszenie (w ustawowym rozumieniu "ulepszenia ST").

    > Tylko pytanie jest wg jakiej stawki to amortyzować?

    IMO to co jureq pisze nie jest pozbawione podstaw i kilka razy taką
    argumentację widziałem: *tak jak budynek*.
    Czyli coś na 50 lat :>
    Tylko mi nie pisz że dla sieci komputerowej w skład której wchodzi
    sprzęt który za 3 lata będzie "zacofany" jest to bez sensu, bo tyle
    to sam wiem :[
    Przepis dla "szybko zużywających się ST" jest, przepisu dla "szybko
    zużywających się ulepszeń" nie widać :(

    pzdr, Gotfryd