  • Data: 2016-05-23 19:04:38
    Temat: Re: Jak zlikwidować wyposażenie?
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciek pisze:
    > A od kiedy to w ewidencję wyposażenia trzeba wpisywać długopisy, czy
    > inne gumki do ołówka?

    Zgodnie z definicją środków trwałych, określoną w art. 3 ust. 1 pkt 15
    ustawy o rachunkowości, środkami trwałymi są rzeczowe aktywa trwałe i
    zrównane z nimi, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności
    dłuższym niż rok, kompletne, zdatne do użytku i przeznaczone na potrzeby
    jednostki. Jeśli wszystkie te warunki są spełnione, dany składnik
    majątku może zostać uznany za środek trwały.

    ja to generalnie z tego przepisu wpisuje takie rzeczy jak komputery i
    inne nawet jak je kupie za 200zł
    gumek ołówków i innych przedmiotów używanych do zapisywania danych a
    zużywających się szybko nie wpisuje

    Nie wiemy o jakim dysku mówisz, jak o jakimś zewnętrznym to pewnie jest
    sam w sobie zdatny od użytku i używany dłużnej niż rok, a jak zwyczajny
    włożony do komputera to nie wiem jak się zapisuje jego wniknięcie w
    wartość już wpisanego w środki komputera i zniknięcie jako pojedyncza
    zakupiona rzecz.