  • 11. Data: 2007-04-04 03:47:45
    Temat: Re: Jak zostałam kapitalistką [PIT]
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "witek" napisał:

    > czemu, moje 22 miesięczne kapcie mi już przynosi.
    > talerz samo odniesie, pampersa do kosza wyrzuci,
    > w sumie inwestycje niewielkie, a zysk spory.

    :) No i materialistka ze mnie wyszła. Jeśli o to chodzi, to jak
    najbardziej.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 12. Data: 2007-04-05 08:25:49
    Od: Jano <k...@p...onet.pl>

    Aicha napisał(a):

    > :) No i materialistka ze mnie wyszła. Jeśli o to chodzi, to jak
    > najbardziej.

    Nie wzięłaś pod uwagę długoterminowości inwestycji (jakieś 50-60lat) :)

    Jano

  • 13. Data: 2007-04-06 07:34:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 04 Apr 2007 01:33:40 +0200, Aicha napisał(a):

    > Zmieniłam bank i od końca czwartego kwartału 2006 zaczęto mi z ror
    > potrącać podatek od odsetek. Czy i jak można go odzyskać, skoro 19%
    > wartości odsetek nie ma się nijak do 1 złotówki, którą mi bank
    > defaultowo zabiera?

    Inni ci już odpowiedzieli. Ale ja czegoś nie rozumiem. Piszesz:
    "19% wartości odsetek nie ma się nijak do 1 złotówki". Rozumiem, że ta 1
    złotówka to jakaś opłata za kartę lub za prowadzenie rachunku. Natomiast
    nie bardzo wiem o co chodzi z "19% odsetek ma się nijak". Czy bank pobiera
    podatek niższy od 1 złotówki? Jeśli tak, to niestety bank stosuje
    niepoprawne zaokraglanie podatku lub wogle go nie zaokrągla. ogólnie
    biorąc to jeśli odsetki są <= 2,49 zł to żaden podatek nie powinien być
    pobrany. Jeśli bank go jednak pobiera, to należy sie zwrócić do banku o
    zwrot bezprawnie pobranych kwot.

  • 14. Data: 2007-04-07 19:31:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 4 Apr 2007 02:25:45 +0200, Aicha napisał(a):
    > No cóż.. trzeba się z powrotem przesiąść na konto z oprocentowaniem
    > poniżej 1% :)

    Trzeba myśleć i przenieść się do banku, gdzie można zakładać X lokat
    kapitalizowanych w takim terminie że odsetki są mniejsze od 2.50PLN.
    I cieszyć się z niebelkowej lokaty :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944