  • 1. Data: 2007-04-03 19:55:55
    Temat: Co dokładnie oznacza pojęcie dochód netto przy 1-os. działalności gospodarczej?
    Od: "Kazik" <k...@w...pl>

    Jest sobie 1-osobowa działalność gospodarcza. KPiR, VAT, podatek liniowy
    19%.

    Przychód za zeszły rok 33 000
    Dochód brutto 18 000
    Koszty 15 400
    Zapłacony dochodowy 3 400

    I teraz pytanie jak policzyć dochód netto.
    Trzeba to zrobić uczciwie, bo pyta o to bank, który chce udzielić kredytu.
    Żeby potem nikt nie zarzucił próby wyłudzenia.

    Tylko ponoć różne osoby różnie to sobie liczą. Kobitka z biura rachunkowego
    twierdzi, że jedni odejmują od dochodu brutto kwotę zapłaconego podatku i to
    co wyjdzie uznają za dochód netto. Inni odejmują jeszcze od tego składki na
    ZUS (nie wiem, czy całe, czy w części). Kto ma rację? A może dochód netto
    przy własnej działalności liczy się jeszcze jakoś inaczej?

  • 2. Data: 2007-04-04 06:33:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 03 Apr 2007 21:55:55 +0200, Kazik napisał(a):

> [...]
    > ZUS (nie wiem, czy całe, czy w części). Kto ma rację? A może dochód netto
    > przy własnej działalności liczy się jeszcze jakoś inaczej?

    To nie jest określone w żadnych przepisach i jak sam zauważyłeś każdy
    interpretuje to inaczej. Więc poproś w banku żeby dali ci na piśmie co
    oni rozumieją pod pojęciem dochód netto. Albo podaj im: przychód, koszty,
    dochód przed odliczeniem składek ZUS, dochód po doliczeniu składek ZUS,
    dochód po opodatkowaniu, dochód po opodatkowaniu i odjeciu nieodliczalnych
    składek na ubezpiecznie zdrowotne. Żadnej z tych liczb nie nazywaj wprost
    dochodem netto. Niech sobie sami wybiorą.