  • 1. Data: 2007-04-03 23:33:40
    Temat: Jak zostałam kapitalistką [PIT]
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Zmieniłam bank i od końca czwartego kwartału 2006 zaczęto mi z ror
    potrącać podatek od odsetek. Czy i jak można go odzyskać, skoro 19%
    wartości odsetek nie ma się nijak do 1 złotówki, którą mi bank
    defaultowo zabiera? Doliczyć do innych dochodów w zeznaniu rocznym i
    rozliczyć (jaki PIT)? BTW, jak ten przychód i odprowadzony podatek
    udokumentować?

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 2. Data: 2007-04-04 00:05:15
    Temat: Re: Jak zostałam kapitalistką [PIT]
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Aicha" <b...@m...pl> wrote in message
    > Zmieniłam bank i od końca czwartego kwartału 2006 zaczęto mi z ror
    > potrącać podatek od odsetek. Czy i jak można go odzyskać,

    Nie można.
    Koniec tematu.

    >Doliczyć do innych dochodów w zeznaniu rocznym i
    > rozliczyć (jaki PIT)? BTW, jak ten przychód i odprowadzony podatek
    > udokumentować?

    Nic nie dokumentować i nigdzie nie doliczać.
    Potraktować, że wpadł Janosik zabrał bogatym i rozdał biednym.
    Było, przepadło, nie ma.

  • 3. Data: 2007-04-04 00:25:45
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "witek" napisał:

    > Janosik zabrał bogatym

    Tia...

    > Było, przepadło, nie ma.

    No cóż.. trzeba się z powrotem przesiąść na konto z oprocentowaniem
    poniżej 1% :)

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 4. Data: 2007-04-04 00:49:05
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Aicha" <b...@m...pl> wrote in message

    > No cóż.. trzeba się z powrotem przesiąść na konto z oprocentowaniem
    > poniżej 1% :)

    co miałaś z matematyki?
    Chyba mierną.
    20% odsetek ci szkoda,
    ale to że 80% nie zarobisz to lekką reką sobie odpuszczasz.
    Dziwne myślenie.

  • 5. Data: 2007-04-04 01:37:20
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "witek" napisał:

    > 20% odsetek ci szkoda,
    > ale to że 80% nie zarobisz to lekką reką sobie odpuszczasz.
    > Dziwne myślenie.

    Konto z niższym oprocentowaniem jest darmowe. A wysokość odsetek na
    płatnym jest tak porażająca, że nie zbilansuje się na plus przez cały
    rok nawet uwzględniając brak opłaty za token w e-koncie (tym płatnym).
    Musiałabym zacząć zarabiać jakieś 4 razy więcej, co raczej mi w tym
    życiu nie grozi.
    A poza tym chciałam głównie poznać mechanizm działania janosika :)

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 6. Data: 2007-04-04 02:05:17
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Aicha" <b...@m...pl> wrote in message

    > Konto z niższym oprocentowaniem jest darmowe.

    Zmień bank.
    W wielu masz bezpłatne lub prawie bezpłatne konto, ale lokaty są jako tako
    oprocentowane.
    Zresztą ja bym i tak oszczędności wsadził gdzieś w coś bardziej
    "zarabiającego" niż lokata bankowa.
    A Janosik działa jak działa.
    Zabiera i nie ma.

  • 7. Data: 2007-04-04 03:14:37
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "witek" napisał:

    > W wielu masz bezpłatne lub prawie bezpłatne konto, ale lokaty są
    > jako tako oprocentowane.

    Lokata to dla mnie inny kosmos...

    > Zresztą ja bym i tak oszczędności wsadził gdzieś w coś bardziej
    > "zarabiającego" niż lokata bankowa.

    Na razie wszystkie "wsadzam" w dziecko. Stopa zwrotu - zero :)

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 8. Data: 2007-04-04 03:20:42
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Aicha" <b...@m...pl> wrote in message

    > Na razie wszystkie "wsadzam" w dziecko. Stopa zwrotu - zero :)

    To znaczy, że metody wychowawcze nie te.

  • 9. Data: 2007-04-04 03:28:06
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "witek" napisał:

    > To znaczy, że metody wychowawcze nie te.

    Raczej wiek jeszcze nie ten.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 10. Data: 2007-04-04 03:37:30
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Aicha" <b...@m...pl> wrote in message

    > Raczej wiek jeszcze nie ten.

    czemu, moje 22 miesięczne kapcie mi już przynosi.
    talerz samo odniesie, pampersa do kosza wyrzuci,
    w sumie inwestycje niewielkie, a zysk spory.