  • 11. Data: 2006-02-11 17:44:01
    Temat: Re: Jaką kasę fiskalną?
    Od: k...@p...onet.pl

    Albo masz obowiazek ewidencjonowania sprzedaży przez kasę albo nie masz i
    pytanie " o sens" jest bez sensu.
    Jeśli masz obowiązek i prowadzisz magazyn na komputerze a Twój program ma
    możliwość współpracy z durkarką - to przemyśl co jest priorytetem -
    oszczędność czasu czy pieniędzy.
    Jeśli masz duży asortyment towarów i dużo transakcji to drukarka jest
    optymalna. Jedna operacja w systemie i paragon gotowy.
    Jeśli mało , to wz+dodatkowo paragon z kasy = dwie operacje.
    Priorytetem jest czas i nakład pracy. Jeśli masz wątpliwości czy masz
    obowiązek wprowadzenia kasy - to zdaję się dziś ma być na ten temat stosowny
    komunikat MF.
    Co do różnicy w cenach - jest co prawda ale nie 2x. Kasę radzę zakupić z podw.
    zasilaniem , do drukarki i kompa zalecany silny UPS.

    > to drugie, nie księgowość w rozumieniu ustawy
    ???????????????????????????/

    > łe

    Zwykła kasa - przyjmje to co wklepiesz i wydrukuje paragon , inna - patrz
    droższa - ma sprzężenie zwrotne z programem magazynowym - wystawia paragon
    aktalizuje stan magazynu i ma mozliwość wystawienia faktury do paragonu.
    O ile mam sygnały o awariach kas o tyle drukarki zdają się być bardziej
    odporne.
    Ale co to za problem wystawić paragon do WZ-etki albo do F-ry na małej i
    taniej kasy ? Ponad to możesz najpierw rejestrować na kasie a potem w
    magazynie na podstawie paragonów.
    Nie znam rozmiaru i charakteru działalności ale - jeśli juz masz obowiązek
    ewidencji za pomocą kasy - to pamiętaj , że awaria kasy lub drukarki lub
    systemu - obliguje Cię do zaprzestania sprzedaży lub posiadania zapasowej kasy.

    Pzdr-Kriss