  • 1. Data: 2006-02-04 19:11:25
    Temat: Ksiegowosc przez www
    Od: "Czynnik" <c...@W...op.pl>

    Witam.

    Zaczynam dzialalnosc gospodarcza i znalazlem kilka stron gdzie mozna za
    niewielka oplata prowadzic ksiegowosc przez www. Wyglada to calkiem niezle.
    Uzywa ktos z was takiej formy prowadzenia ksiegowosi? Jak sie sprawdza?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-02-04 19:39:15
    Temat: Re: Ksiegowosc przez www
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    "Czynnik" <c...@W...op.pl> napisał(a):
> [...]
    > niezle.
    > Uzywa ktos z was takiej formy prowadzenia ksiegowosi? Jak sie sprawdza?

    Witam!

    Jestem właścicielem "wirtualnego" biura rachunkowego
    (http://www.anteneum.pl) wygląda to tak, że przesyłasz raz w miesiącu
    listem poleconym dokumenty do księgowania ok. 10 dnia miesiąca i na tym
    twój problem z księgowością się kończy. Mailem otrzymujesz informacje - o
    przewidzianych płatnościach na ZUS i podatkach. Wszystkim zajmuje się
    biuro. Biuro jest wykazywane w zgłoszeniu identyfikacyjnym NIP-1 składanym
    w urzędzie skarbowym i na ZUS ZFA. Z biurem podpisywana jest umowa o
    prowadzenie ksiąg podatkowych lub rachunkowych. Moje biuro posiada
    ubezpieczenie OC na kwotę 15'000 EUR oraz certyfikat księgowy MF (w
    zasadzie nie biuro - tylko ja). Obsługuje kilkunastu klientów metodą
    "wirtualną", jak także klientów stacjonarnych. Za usługi biura można płacić
    kartą płatniczą przez internet (autoryzacja - POLCARD). Panel klienta jest
    dostępny ze strony WWW (za pomocą panelu można sprawdzić stan rozliczeń z
    biurem, jak także bieżące zobowiązania wobec budżetów).

    W razie pytań i wątpliwości - proszę o kontakt.

    JC

  • 3. Data: 2006-02-04 21:26:17
    Od: "Czynnik" <c...@W...op.pl>

    Użytkownik "Jacek Cywiński" napisał w wiadomości >

    > wygląda to tak, że przesyłasz raz w miesiącu
    > listem poleconym dokumenty do księgowania ok. 10 dnia miesiąca i na tym
    > twój problem z księgowością się kończy.

    Chodzilo mi bardziej o cos w stylu www.ifirma.pl gdzie dokumentacje trzyma
    sie w domu a witryna jest raczej strona pomocna.

    Wszyscy rozliczaja sie tylko na papierze?

  • 4. Data: 2006-02-04 21:30:08
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    "Czynnik" <c...@W...op.pl> napisał(a):

    > Chodzilo mi bardziej o cos w stylu www.ifirma.pl gdzie dokumentacje
    > trzyma
    > sie w domu a witryna jest raczej strona pomocna.
    >
    > Wszyscy rozliczaja sie tylko na papierze?

    a kto Ci np. dokumentacje ponumeruje?

    to rozwiązanie jest wg mnie połowiczne - nie wiem jak reszta grupy do tego
    się ustosunkuje

  • 5. Data: 2006-02-04 21:48:43
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <c...@W...op.pl> napisal(a):

    > Chodzilo mi bardziej o cos w stylu www.ifirma.pl gdzie dokumentacje trzyma
    > sie w domu a witryna jest raczej strona pomocna.

    No to taki program księgowy po prostu, tyle że nie instalujesz go na swoim
    komputerze. :) Pewnie dobry jak każdy inny, chociaż we mnie budzi opór
    wklepywanie wszystkich danych o swojej firmie na jakąś niewiadomo jaką
    stronę.

    > Wszyscy rozliczaja sie tylko na papierze?

    Na papierze to i tak musisz się rozliczać. :)
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 6. Data: 2006-02-05 00:25:11
    Od: "Czynnik" <c...@W...op.pl>

    Użytkownik "Samotnik" napisał w wiadomości

    > No to taki program księgowy po prostu, tyle że nie instalujesz go na swoim
    > komputerze. :)

    No tak to wyglada, tylko plusem jest to ze sie sam aktualizue do
    obowiazujacych przepisow i stawek. Specjalista nie jestem, dopiero
    rozpoczynam dzialalnosc dlatego z checia wyslucham roznych opinii.

    > Pewnie dobry jak każdy inny,

    Mozesz napisac jakie jeszcze sa, z checia potestuje.

    > Na papierze to i tak musisz się rozliczać. :)

    No tak, tylko z tego co tu wiodze to program sam generuje wypelnione
    deklaracje np.

    Pozdrawiam.

    ps.

    Ile placicie w normalnym biurze za prowadzneie ksiegowosci na warunkach
    ogolnych?????

  • 7. Data: 2006-02-05 09:54:00
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    "Czynnik" <c...@W...op.pl> napisał(a):

    > No tak to wyglada, tylko plusem jest to ze sie sam aktualizue do
    > obowiazujacych przepisow i stawek. Specjalista nie jestem, dopiero
    > rozpoczynam dzialalnosc dlatego z checia wyslucham roznych opinii.

    A w biurze rachunkowym? Też są aktualizacje.

    > No tak, tylko z tego co tu wiodze to program sam generuje wypelnione
    > deklaracje np.

    Zasadnicza różnica jest prosta - z tego co widzę (rzuciłem na to oko, więc
    mogę się mylić) To na Tobie ciąży obowiązek:

    -> wprowadzenia doekumentów

    -> czytania przepisów prawnych i ich prawidłowej interpretacji

    -> ujmowania dowodów księgowych wg własnego uznania

    -> prowadzenia swojego segregatora

    -> codziennego ujmowania dowodów księgowych

    -> samodzielnej wysyłki dokumentów ZUS

    Oni udostępniają tylko program. Bardzo wątpliwy jest "atut", że
    zabezpieczasz przed wyciekiem informacji - to tu w internecie, jest większe
    prawdopodobieństwo wycieku, niż z biura z segregatora.

    Zaletą jest to, że masz na bieżąco dostęp do historii operacji (potencjalny
    haker też).

  • 8. Data: 2006-02-05 10:34:06
    Od: "Czynnik" <c...@W...op.pl>

> [...]

    > prawdopodobieństwo wycieku, niż z biura z segregatora.
    >
    > Zaletą jest to, że masz na bieżąco dostęp do historii operacji

    Jasne, moze wyjasnie. Oczywiste dla mnie jest ze najlepszym i
    najbezpieczniejszym rozwiazaniem byloby "tradycyjne" biuro. Jednak moja
    dzialanosc jest to tylko jedna osoba (czyli ja), faktura wystawiana raz w
    miesiacu i z kosztow do odliczneia to tylko paliwo i tel kom. A problem jest
    taki ze w takiej jednosobowej dzialalnosci bardzo licza sie koszty. A biura
    czesto maja dosc staly cennik i tak samo traktuja osobe ktora wystawia jedna
    fakture na mc i 50 faktu na mc. Dlatego pomyslalem ze przy tak malej liczbie
    faktur i odliczen moze warto by bylo to samemu poprowadzic. Dlatego bylem
    cikaw czy ktos prowadzi taka forme rozliczen.

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2006-02-05 10:43:08
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

> [...]
    > faktur i odliczen moze warto by bylo to samemu poprowadzic. Dlatego bylem

    > cikaw czy ktos prowadzi taka forme rozliczen.

    =) jeżeli mialbym 1 fakturę VAT to kupiłbym sobie odpowiedni druk i nie
    bawiłbym się nawet w ifirma.pl; gdyż płacenie 45 zł+V miesięcznie za
    możliwość wbicia faktur przy obłsudze przez biuro od 100+V wydaje się
    bardzo bezsensowne. W takiej sytuacji - moja rada to albo prowadzić to
    ręcznie (przy pomocy druków) albo komuś to zlecić od A do Z. Korzystanie z
    tego pakietu jest po prostu nieopłacalne. Z informacji na tej stronie
    możesz dowiedzieć się kiedy stawki się zmieniają, druki. Pamiętaj jednak -
    oszczędność groszy, nie jednego kosztowała bardzo dużo. Trzeba zawsze
    wycenić też swój czas. Apropos traktowania sprzedaży 1-fakturowej i
    50-fakturowej tak samo - z tego co wiem, biura patrzą na pozycje księgowe,
    a nie na pozycje w rejstrze sprzedaży. A przez pozycje księgową rozumiemy i
    koszt i przychód. Osoba, która miałaby sprzedaż 50fv płaciłaby zdecydowanie
    więcej niż sprzedaż 1fv (to tak BTW).

  • 10. Data: 2006-02-05 12:20:34
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

    > ktora wystawia jedna fakture na mc i 50 faktu na mc. Dlatego pomyslalem
    > ze przy tak malej liczbie faktur i odliczen moze warto by bylo to samemu
    > poprowadzic. Dlatego bylem cikaw czy ktos prowadzi taka forme rozliczen.
    Ja rozliczam się samemu. Tzn. na początku pomogła mi znajoma księgowa.
    Przy takiej skali [w zeszłym roku miałem w sumie nieco ponad 100
    dokumentów do księgowania] wydaje się, że można to spokojnie robić
    samemu. Pomocna jest w takim wypadku ta grupa i serwis www.podatki.pl ze
    swoim codziennym newsletterem.

    PS. korzystam z fajnego softu - Mała Księgowość Rzeczpospolitej.