  • Data: 2005-03-21 20:17:28
    Temat: Re: Jaka spolke zalozyc w danej sytuacji?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:

    > Definicja "przedsiębiorstwa" jest w K.C. :) art.55(1) i jednoznacznie
    > wskazuje że jest to "własność żelaza" (znaczy: "m.in. składników
    > materialnych") *wraz z kłopotami* (choćby "księgami"...).

    Art. 55. (1) Przedsiębiorstwo jest zorganizowanym zespołem składników
    niematerialnych i materialnych przeznaczonym do prowadzenia działalności
    gospodarczej.

    Obejmuje ono w szczególności:

    1) oznaczenie indywidualizujące przedsiębiorstwo lub jego wyodrębnione
    części (nazwa przedsiębiorstwa);
    2) własność nieruchomości lub ruchomości, w tym urządzeń, materiałów,
    towarów i wyrobów, oraz inne prawa rzeczowe do nieruchomości lub ruchomości;
    3) prawa wynikające z umów najmu i dzierżawy nieruchomości lub ruchomości
    oraz prawa do korzystania z nieruchomości lub ruchomości wynikające z innych
    stosunków prawnych;
    4) wierzytelności, prawa z papierów wartościowych i środki pieniężne;
    5) koncesje, licencje i zezwolenia;
    6) patenty i inne prawa własności przemysłowej;
    7) majątkowe prawa autorskie i majątkowe prawa pokrewne;
    8) tajemnice przedsiębiorstwa;
    9) księgi i dokumenty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

    Twierdzisz więc że z powyższego zapisu wynika, iż spółka z o.o. nie jest
    takowym przedsiębiorstwem, a udział w niej udziałem w tym przedsiębiorstwie?
    No to się różnimy - IMO przedsiębiorstwem jest spółka jako całość, a nabycie
    udziału w niej jest tożsame z nabyciem części przedsiębiorstwa - oczywiście
    części ułamkowej, a nie wydzielonej.
    Analogicznie jak nabycie udziału w innej spółce.
    Gdzie znalazłeś wymóg, że musi być to nabycie JEJ MAJĄTKU?