  • 11. Data: 2009-08-20 09:52:00
    Temat: Re: Jednoosobowa DG i faktury za usługi zwolnione z VATu
    Od: "MariuszM" <Mariusz[WYTNIJ]Michalski[TO]@poczta.onet.pl>

    > W związku z VAT nie.

    Tylko, kolega pisał coś o strukturze i o zgłaszaniu tego do US. Rozliczam
    się kwartalnie i w kwartale będę miał już fakturę z VAT i bez VAT.

    > Zmiana rejestracji w Ewidencji Działalności Gospodarczej w gminie i
    > zmiana REGON w GUS. A jako następstwo tych zmian nowy NIP-1 w Urzędzie
    > Skarbowym.

    Rozumiem, że mam na to tydzień, miesiąć, ileś tam czasu, ale od kiedy, od
    momentu wystawienia pierwszej faktury, od momentu podpisania umowy?

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 12. Data: 2009-08-20 10:19:14
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    MariuszM <Mariusz[WYTNIJ]Michalski[TO]@poczta.onet.pl> wrote:

    > Teraz sytuacja się zmienia niewiele, zamiast jednej miesięcznie faktury z
    > VATem będzie jedna miesięcznie faktura bez VATu i tak samo kilka faktur
    > kosztowych. Rozumiem, że teraz wszystkie koszty wrzucam brutto w KUP i nie
    > odliczam VATu.

    Już nie pamiętam dokładnie, ale chyba było tak, że:
    1. w aktualnym roku rozliczasz się sktrukturą za rok poprzedni (czyli
    odliczasz 100%, bo w poprzednim roku miałeś tylko sprzedaż
    opodatkowaną).
    2. na początku przyszłego roku obliczasz strukturę faktyczną za ten rok
    i dokonujesz korekty.
    3. w przyszłym roku odliczasz według obliczonej struktrury, nawet jeśli
    skończysz wystawiać faktury ZW a będziesz same z VATem to do końca roku
    odliczasz sobie zgodnie ze strukturą, po końcu roku robisz korektę.
    4. Rok później też musisz zgodnie ze strukturą mimo, że już masz samą
    sprzedaż opodatkowaną, ale rok wcześniej miałeś ZW.

    Być może punkt 1. i 4. można(lub trzeba) określić na podstawie zakładanej
    struktury na dany rok i o tym powiadomić US.

    W każdym razie rozliczanie tego to koszmar. Polecam unikać ZW.

    Być może gdzieś w powyższych punktach się mylę, nie pamiętam już szczegółów.

    a.

  • 13. Data: 2009-08-20 11:21:33
    Od: Maciej Pasternacki <j...@z...com>

    On 2009-08-20 10:33:17 +0200, "SDD" <s...@t...pl> said:

    > Zwolnione.
    >
    > Malo co jest opodatkowane na 0% - przewaznie sa to rzeczy majace zwiazek z
    > wymiana z zagranica (eksport, WDT i takie tam).

    A z zagranicą to nie było aby "nie podlega"?

    Pozdrawiam,
    Maciej.

    --
    Maciej Pasternacki -><- http://www.pasternacki.net/ -><-
    http://www.3ofcoins.net/

  • 14. Data: 2009-08-20 11:52:46
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    Maciej Pasternacki pisze:

    > A z zagranicą to nie było aby "nie podlega"?

    a było, eksport poza UE czy jakoś tak...

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 15. Data: 2009-08-20 12:26:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-20, Daniel Stalica <d...@s...info> wrote:

    [...]

    > a było, eksport poza UE czy jakoś tak...

    W przypadku usług potrafi też być NP dla krajów UE.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2009-08-20 12:29:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 10:19:14 +0000, Wemif napisał(a):

> [...]
    >
    > W każdym razie rozliczanie tego to koszmar. Polecam unikać ZW.
    >
    > Być może gdzieś w powyższych punktach się mylę, nie pamiętam już

    Przede wszystkim zapomniałeś, że strukturą trzeba rozliczać tylko te
    zakupy, których nie można jednoznacznie przypisać do sprzedaży
    opodatkowanej lub zwolnionej. A ponieważ pytający ma zamiar zakończyć
    jeden rodzaj działalności i zacząć nowy, takich zakupów będzie miał
    bardzo niewiele albo wcale.

  • 17. Data: 2009-08-20 13:16:09
    Od: "MariuszM" <Mariusz[WYTNIJ]Michalski[TO]@poczta.onet.pl>

> [...]
    > opodatkowanej lub zwolnionej. A ponieważ pytający ma zamiar zakończyć
    > jeden rodzaj działalności i zacząć nowy, takich zakupów będzie miał

    Przykład z życia, w lipcu musiałem kupić nowe opony do auta. Za lipiec mam
    jeszcze fakturę z VAT, tą wystawioną przeze mnie. We wrześniu będę już
    wystawiał fakturę bez VATu, kiedy kupowałem te opony nie wiedziałem jeszcze,
    ze będzie taka sytuacja. Lipiec i wrzesień to jeden kwartał, jak bedę robił
    VAT7k to mogę odliczyć VAT od tych opon czy nie?

    Jeszcze jedno pytanie. Pewnie będę naprawiał samochód, wymieniał klocki itp,
    rozumiem, że już VATu nie poodliczam? Tylko moje pytanie brzmi, dlaczego jak
    będę sprzedawał auto to będę musiał oddać cały VAT ze sprzedaży, skoro
    władowałem w jego naprawy, ulepszenie kasę i VATu nie mogłem odliczyć?

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 18. Data: 2009-08-20 14:51:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-08-2009 o 15:16:09 MariuszM <"Mariusz[WYTNIJ]Michalski[TO]"@poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > rozumiem, że już VATu nie poodliczam? Tylko moje pytanie brzmi, dlaczego jak
    > będę sprzedawał auto to będę musiał oddać cały VAT ze sprzedaży, skoro
    > władowałem w jego naprawy, ulepszenie kasę i VATu nie mogłem odliczyć?

    Nie zapominaj że w latach 90. wprowadzenie VAT zostało okrzyknięte sukcesem
    budżetowym :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 19. Data: 2009-08-20 19:49:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Aug 2009, Tristan wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z czwartek 20 sierpień 2009 10:33
    > (autor SDD
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <h6j1oc$o0t$1@news.onet.pl>):

    > A nie przeważnie prasa i książki?

    Licząc na sztuki, strony czy miliony złotych?
    Bo w to że mogłeś się nie spotkać z eksportem nie wątpię (za to
    z książkami mogłeś), w to że obrót "z książek" może jakkolwiek być
    porównywalny kwotowo z eksportem nawet do egzotycznych krajów
    - wątpię mocno.
    A lista w przepisie:

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-08-20 19:57:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Aug 2009, MariuszM wrote:

    > rozumiem, że już VATu nie poodliczam? Tylko moje pytanie brzmi, dlaczego jak
    > będę sprzedawał auto to będę musiał oddać cały VAT ze sprzedaży,

    Optymista :P
    (hint: rozumiem że mowa o samochodzi osobowym? - no to pytam, czy
    ktoś sprawdzał, czy sprzedaż używanej "osobówki" jest nadal
    zwolniona! - w rachubę wchodzi "zwrot VAT", ale od *zakupu*,
    a nie od sprzedaży)

    pzdr, Gotfryd