eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKKS: złożenie PIT-5 po terminie, 16artKKS a mandacik karny... › Re: KKS: złożenie PIT-5 po terminie, 16artKKS a mandacik karny...
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KKS: złożenie PIT-5 po terminie, 16artKKS a mandacik karny...
    Date: Wed, 10 Nov 2004 19:14:38 +0100

    On Wed, 10 Nov 2004, Łukasz Kaliński wrote:
    [...]
    >+ Podatnik nie złożył deklaracji PIT5 za marzec w terminie (zagubiła mu się
    >+ fakturka sprzedaży ... :-/ )

    Może mimo oczywistej racji Mieczysława :( podywaguję i ponarzekam
    na grupowiczów co to oczywistych informacji nie podają: a składał
    PIT-5 za luty ?
    No to odpowiedz sobie sam czy urząd "ma udokumentowane że miała
    być deklaracja". Brak deklaracji jest OSOBNYM przewinieniem... :(

    >+ Przygotowaliśmy deklarację, złożyliśmy 15.06 wraz z wyjaśnieniem do
    >+ deklaracji o treści:
    >+
    >+ "Na podstawie art. 16 KKS niniejszym składam deklarację PIT-5 za miesiąc
    >+ marzec 2004.

    A weź ty... Ordynację nalepiej.
    I przeczytaj art. 81.
    A później się zdecyduj czy składasz "uzasadnienie" czy "czynny żal".
    To są DWA dokumenty !!
    Osobiście załączałem :] na jednym świstku. Ale z dwoma podtytułami
    (i AFAIR dwoma autografami :]).

    [...]
    >+ natomiast tym razem Podatnik dostał wezwanie do US z 17.10.2004 do stawienia
    >+ się w charakterze sprawcy wykroczenia skarbowego 56$4 KKS.
    >+ Poszedł i poinformowano go iż jest to WYKROCZENIE SKARBOWE i:
    >+ - mandacik karny do 15 tys. pln :-)
    >+ - wyjaśnienie do deklaracji to wyjaśnienie i nic więcej - ukarany zostanie
    >+ i tak....
    >+
    >+ Ja się z tym absolutnie nie zgodzę -
    >+ "Art. 16. § 1. Nie podlega karze za przestępstwo skarbowe lub WYKROCZENIE
    >+ SKARBOWE, kto po popełnieniu czynu zabronionego zawiadomił o tym organ
> [...]

    ...primo: o KTÓRY czyn zabroniony ci chodzi ?
    I czy doczytałeś:
    § 5. Zawiadomienie jest bezskuteczne, jeżeli [...]
    ??

    >+ Skoro nie podlega - to nie podlega - więc dlaczego jednak
    >+ wg. pana z US podlega?

    ...bo trzeba przeczytać CAŁY przepis :(
    Co gorsza trzeba znać WSZYSTKIE przepisy. Włącznie z rozporządzeniami
    wydanymi jeszcze przez marszałka Piłsudzkiego :( "o ile dotyczy
    i nie został uchylony".
    Zeznaję że NIE ZNAM... :> (wszystkich) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)