eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKKS: złożenie PIT-5 po terminie, 16artKKS a mandacik karny... › Re: KKS: złożenie PIT-5 po terminie, 16artKKS a mandacik karny...
    From: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KKS: złożenie PIT-5 po terminie, 16artKKS a mandacik karny...
    Date: Thu, 11 Nov 2004 08:24:27 +0100

    > On Wed, 10 Nov 2004, Łukasz Kaliński wrote:
    > [...]
    >
    > Może mimo oczywistej racji Mieczysława :( podywaguję i ponarzekam
    > na grupowiczów co to oczywistych informacji nie podają: a składał
    > PIT-5 za luty ?
    > No to odpowiedz sobie sam czy urząd "ma udokumentowane że miała
    > być deklaracja". Brak deklaracji jest OSOBNYM przewinieniem... :(

    Pierwszą deklaracją w roku była właśnie ta niezłożona deklaracja za marzec.

    Urząd nie miał(by) żadnej informacji o obowiązku złożenia ww. deklaracji,
    więc wszystko powinno być ok.
    Napisałem miał(BY), bo niestety zauważyłem to, na czym się 'wkopaliśmy':
    wiedząc, iż zmienił sie PIT marcowy (podatek 62 zł) złożyliśmy terminowo
    deklarację za kwiecień z wykazanym należnym podatkiem za poprzedni miesiąc
    (marzec).
    Deklaracja kwietniowa poszła z pieczątką Biura (rachunkowego), ale trochę
    długo zeszło się podatnikowi zanim trafił do nas i podpisał się na
    wyjaśnieniu do deklaracji marcowej.
    W urzędzie została złożona 3 tygodnie po kwietniowej.
    :-(

    Więc jak byk stoi, że jednak US otrzymując deklarację kwietniową z wykazanym
    podatkiem za pop.mc zastosował poniższe....
    § 5. Zawiadomienie jest bezskuteczne, jeżeli zostało złożone:
    1) w czasie, kiedy organ ścigania miał już wyraźnie udokumentowaną
    wiadomość o popełnieniu przestępstwa skarbowego lub wykroczenia skarbowego,

    cóż, kiepsko....

    > A weź ty... Ordynację nalepiej.
    > I przeczytaj art. 81.
    > A później się zdecyduj czy składasz "uzasadnienie" czy "czynny żal".
    > To są DWA dokumenty !!
    > Osobiście załączałem :] na jednym świstku. Ale z dwoma podtytułami
    > (i AFAIR dwoma autografami :]).

    Czyli:
    po pierwsze primo: PISEMNE UZASADNIENIE PRZYCZYN KOREKTY (bo art. 81 OP)
    i po drugie primo: ZAWIADOMIENIE O POPEŁNIENIU CZYNU ZABRONIONEGO (art. 16
    KKS)

    > ...primo: o KTÓRY czyn zabroniony ci chodzi ?

    Art. 56.
    § 4. Karze określonej w § 3 podlega także ten podatnik, który mimo
    ujawnienia przedmiotu lub podstawy opodatkowania nie składa w terminie
    organowi podatkowemu lub płatnikowi deklaracji lub oświadczenia.

    ta....
    jak widać w powyższym czasami można się głupio wkopać - w każdym razie mam
    ja (i podatnik) nauczkę na przyszłość...
    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński