    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KPR - kilka pytań
    Date: Mon, 30 Dec 2002 17:12:23 +0100

    Użytkownik Przemysław Kapłon napisał:

    >Witam!
    >
    >Prowadzę działalność gosp. /KPR, PIT 5/. Czy to prawda,że fakt prowadzenia
    >książki na komputerze muszę zgłosić w US?

    Nie.

    >A jesli robie tak już 2 lata, to czy moge sie do tego przynać, cyz przpisać
    >książki za te 2 lata? Czy musi to być jakiś zatwierdzony program, czy mogą
    >to być zwykłe tabele w excelu (tak jak u mnie), które posiadają wsyzstkie
    >rubryki jak w papierowej książce?

    Mogą być. O ile nie chcesz drukować książki i w razie kontroli chcialbyś
    udostępnić kontrolerom formę elektroniczną, musisz udostępnić
    a) instrukcję obsługi
    b) możliwość natychmiastowego wydruku odpowiedniego fragmentu na
    życzenie kontroli.
    Jeśli jednak używasz komputera wyłacznei jako wspomagania wypelniania i
    i tak drukujesz całość dokumentacji, to w ogóle nie musisz nic robić,
    poza zapewnieniem kontroli dostępu do wydruków...

    >2 sprawa: czy na działalność musżę mieć oddzielne konto bankowe? Dotychcyas
    >się bez niego obywałem (zawsze kasuję gotówkę), a przy zgłaszaniu
    >działalności podałem numer ROR , ale podobno mona za to zapłacić karę?

    Ano można. Z tym są kwsestie sporne. W pewnych przypadkach teoretycznie
    można się obyć bez konta firmowego (ZUS płacony tylko osobiście, podatki
    też osobiste), ale bezpiecznie jest jednak posiadać konto firmowe.
    Skoro korzystasz z Intermnetu, to może zainteresuj sie kontem mBiznes
    mBanku? Nie ma 100% funkcjonalności, ale w Twoim przypadku nada się
    idealnie.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)